Om du syftar på mig så är jag inget troll. Det var en ärlig fråga från mig som vill ge en fin present men inte kan så mycket om klockor.Tror de är nå troll här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du syftar på mig så är jag inget troll. Det var en ärlig fråga från mig som vill ge en fin present men inte kan så mycket om klockor.Tror de är nå troll här.
Härligt, hoppas du hittar något som passar. Jag får ”känslan” av att en Cartier Santos träffar sweet spot här, elegant, tillgänglig, välkänt varumärke, lite sportig, finns i olika färgtavlor och prissatt under 100k.Tack för att du snälltolkade mig och kom med himla bra förslag! Jag är inte lika kunnig och inne i den här klockvärlden som många andra här, därav min fråga. Din lista är superbra!
Fin tanke! Nu är jag kanske aningen jävig pga att jag själv har en sådan, men skulle säga att en modern Rolex Explorer (1) kan täcka dina behov. Finns i 36 mm (referens 124270), som jag själv har och tycker är den rätta storleken för den referensen. Men gillar han lite större klockor så kanske man ska satsa på en 40 mm (referens 224270).Min kille ska få en klocka men jag har så svårt att fatta vilken. Han behöver nåt med stil och elegans på grund av sitt posh jobb. Samtidigt är han sportig och gillar chunky sportklockor. Det kluriga är att han är jätteklumpig och lätt har sönder saker. En vintageklocka jag gav honom för några år sen höll i typ tre månader. Han umgås med folk som jämför klockor, så han behöver en håll käften-modell som alltid kommer att passa även i internationella sammanhang. Max 100 000 kr kan jag lägga. Vilken rekommenderar ni? Jag googlar och kör ChatGPT men får inga bra svar…
Jamen den ser ju rätt perfekt ut!Fin tanke! Nu är jag kanske aningen jävig pga att jag själv har en sådan, men skulle säga att en modern Rolex Explorer (1) kan täcka dina behov. Finns i 36 mm (referens 124270), som jag själv har och tycker är den rätta storleken för den referensen. Men gillar han lite större klockor så kanske man ska satsa på en 40 mm (referens 224270).
En klassisk modell som funkar lika väl till t-shirt som till kavaj (imho) och som har tydliga kopplingar till äventyr och sport. Känns som en klocka som funkar i alla sammanhang som du själv skriver.
Bägge klockorna bör gå att köpa relativt enkelt hos AD eller här på Klocksnack.
Bifogar en bild på min 36 mm.
![]()
Men det står ej Råååleks på tavlanHär är en HK dinka under 100k, de polare frågar vad det är…..har torskat direkt och blottat sitt posör förhållande till ur…..
![]()
Ref på den?Här är en HK dinka under 100k, de polare frågar vad det är…..har torskat direkt och blottat sitt posör förhållande till ur…..
![]()
Kostar 90k….finns bara i Nippon…..typ…Ref på den?
Tack! Gillar Credor för nivån men inte alltid designen... eller ganska sällan. Men den såg ut att kunna vara riktigt snygg!Kostar 90k….finns bara i Nippon…..typ…
GCLX999…
Riktigt grym, fintar för övrigt upp cosc på läktarenTack! Gillar Credor för nivån men inte alltid designen... eller ganska sällan. Men den såg ut att kunna vara riktigt snygg!
@Stella , där har du en liten håll käften dinka, som ej många andra kommer att ha, pissigt andrahands värde dock samt manuellt verk, kanske ej ska ha…Riktigt grym, fintar för övrigt upp cosc på läktaren
![]()
Is The Credor Kuon The Biggest Sleeper Hit From 2023?
✓ Mike highlights the new Credor Kuon ✓ An under-the-radar JDM release ✓ With a porcelain dial and new Spring Drive caliber ✓www.fratellowatches.com
Det här kan vara något.
CHRISTOPHER WARD Bel Canto
Vintage Zenith Defy?![]()
Rätt mycket håll käften över den modellen![]()
Måste ha varit ett skämt, ett obegripligt skämt, eller så var det inte det. Oavsett vilket så kanske @Dr. D kan förklara.Personligen ser jag inget som helst "håll käften" över den klockan.
Men de är coola:Måste ha varit ett skämt, ett obegripligt skämt, eller så var det inte det. Oavsett vilket så kanske @Dr. D kan förklara.
Det är många klockor som vi här på forumet tycker är coola, som en normal människa därute aldrig sett eller hört talas om.Men de är coola:
DEFY Revival A3648 – 03.A3648.670/21.M3648
Discover the beauty of the stainless steel DEFY Revival A3648 with its black and orange dial and Elite 670 automatic movement on the ZENITH website.www.zenith-watches.com
Men de är coola:
DEFY Revival A3648 – 03.A3648.670/21.M3648
Discover the beauty of the stainless steel DEFY Revival A3648 with its black and orange dial and Elite 670 automatic movement on the ZENITH website.www.zenith-watches.com
Den får nog mig att hålla trutenPersonligen ser jag inget som helst "håll käften" över den klockan.
Så är det och hyfsat övertygad om att ts köper ngt, bara det är råleks pä tavlanDet är många klockor som vi här på forumet tycker är coola, som en normal människa därute aldrig sett eller hört talas om.
Sa aldrig att det var en håll käften klocka, FM är det definitivt ej heller, i min bokNja, små coola kanske men så långt ifrån en "håll käften klocka" man kan komma tycker jag.
Vi kanske tycker olika men en "håll käften klocka" för mig är till exempel en Franck Muller Master Banker i helguld. Dem som vet modellen vet ju hur tjocka dem är, det blir mycket guld helt enkelt. Och dem stora siffrorna skriker ju.
![]()
Absolut en fin klocka, så min skrivning om att en vintage Defy slår alla Rolexar är endast min högst personliga smakJag skulle satsat på en GMT Master 16700 med pepsi och jubilee.
Den funkar till det mesta (om man är lite flexibel), stryktålig och han borde kunna komma ut helskinnad ur en "pissing contest" med polarna.
Med lite tur och tålamod kanske du tom kan hitta en årsklocka.
Instämmer i tipsen om en GMT-Master II:Min kille ska få en klocka men jag har så svårt att fatta vilken. Han behöver nåt med stil och elegans på grund av sitt posh jobb. Samtidigt är han sportig och gillar chunky sportklockor. Det kluriga är att han är jätteklumpig och lätt har sönder saker. En vintageklocka jag gav honom för några år sen höll i typ tre månader. Han umgås med folk som jämför klockor, så han behöver en håll käften-modell som alltid kommer att passa även i internationella sammanhang. Max 100 000 kr kan jag lägga. Vilken rekommenderar ni? Jag googlar och kör ChatGPT men får inga bra svar…