• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stilren klocka för 50-80k

Hussehub

Breitling
sitter nu och funderar och ångrar mig hela tiden.. Är helt såld på en Hublot Classic fusion blue titanium utan sub dials.. Men känns ändå inte helt 100% på om det blir en sådan eller något annat. Nu behöver jag hjälp ös på med förslag ska endast köpa ny klocka.. Hjälp mig annars blir det den blåa hubban
 

Josef B

Bestraffaren
Låter som en utmärkt klocka :)

image.jpg
 

Robbie

Omega
sitter nu och funderar och ångrar mig hela tiden.. Är helt såld på en Hublot Classic fusion blue titanium utan sub dials.. Men känns ändå inte helt 100% på om det blir en sådan eller något annat. Nu behöver jag hjälp ös på med förslag ska endast köpa ny klocka.. Hjälp mig annars blir det den blåa hubban
Fundera inte mer... KÖP! :) Jag fick hem min (black dial) titanium för cirka en månad sedan, grymt nöjd! Hublot har många groteska klockor men jag tycker spontant att denna passar både till en t-shirt som stiligt till skjorta/kavaj... Lycka till :);)
IMG_8164.jpeg
IMG_8194.jpeg
 

mmx

Cartier
sitter nu och funderar och ångrar mig hela tiden.. Är helt såld på en Hublot Classic fusion blue titanium utan sub dials.. Men känns ändå inte helt 100% på om det blir en sådan eller något annat. Nu behöver jag hjälp ös på med förslag ska endast köpa ny klocka.. Hjälp mig annars blir det den blåa hubban
Eftersom den ler mot dig & du har stålarna att avvara så är det bara att köpa den. Blir skitbra. :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
sitter nu och funderar och ångrar mig hela tiden.. Är helt såld på en Hublot Classic fusion blue titanium utan sub dials.. Men känns ändå inte helt 100% på om det blir en sådan eller något annat. Nu behöver jag hjälp ös på med förslag ska endast köpa ny klocka.. Hjälp mig annars blir det den blåa hubban

Det sistnämnda förstår jag inte alls? Om du gillar hubben - köp den? Det viktiga är ju hur du som bärare upplever och känner för din klocka. Och om du är "helt såld" på den - köp den. Annars lär du sitta och ångra dig framöver ändå. Vid mitt senaste köp vobblade jag mellan två klockor (Förvisso samma märke men ändå).Och i slutändan var det ju en av dem som satt på hornhinnan från början och där magkänslan sa "ja, JA!". Jag har inte ångrat mig en sekund sen jag köpte den.
 

Hussehub

Breitling
Killen som vaskade vid bordet bredvid förra året hade dyrare klocka och lockade därav mer babes...
Föredragit en längre tid att spela bort stålarna istället för att spruta degen på krogen.. Men nu har jag insett att jag behöver en klocka och varit sugen 2 år men aldrig kommit till skott;) ser det som en bättre investering.:)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu behöver jag hjälp ös på med förslag ska endast köpa ny klocka.. Hjälp mig annars blir det den blåa hubban
Föredragit en längre tid att spela bort stålarna istället för att spruta degen på krogen.. Men nu har jag insett att jag behöver en klocka och varit sugen 2 år men aldrig kommit till skott;) ser det som en bättre investering.:)
Ny Hublot = bättre investering än vad? Hublot är ju inte direkt kända för att vara bra investeringar (rent ekonomiskt), värdet dyker bra efter att kortet har dragits hos ADn.

Förslag på alternativ:
Jaeger LeCoultreMaster Hometime Aston Martin 162847N

image.jpeg
+1 på den. Får passa på att tipsa om min gamla recension:
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-hometime-information-recension.30290/
 

Zingo

Rolex
Hublot delar allt lägret väldigt markant. Jag gillar den. Skulle varit trevligt med en länk men man kan inte få allt. Ni som inte gillar den, vad stör ni er på specifikt (är bara nyfiken). :)

Till TS: Köp!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hublot delar allt lägret väldigt markant. Jag gillar den. Skulle varit trevligt med en länk men man kan inte få allt. Ni som inte gillar den, vad stör ni er på specifikt (är bara nyfiken). :)

Till TS: Köp!
En orsak kan vara att de använder ETA/Sellita urverk (SW300). Urverket som sådant är bra, men många anser klockan är för dyr helt enkelt.
http://forums.watchuseek.com/f436/h...20.html#/forumsite/20758/topics/510820?page=1

Jag är ingen inhouse-fanboy, jag har bara aldrig tilltalats av designen. För de pengarna så finns det snyggare klockor. Typ JLCn ovan eller IWCs Ingy.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ny Hublot = bättre investering än vad? Hublot är ju inte direkt kända för att vara bra investeringar (rent ekonomiskt), värdet dyker bra efter att kortet har dragits hos ADn.


+1 på den. Får passa på att tipsa om min gamla recension:
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-hometime-information-recension.30290/

Nu vill jag inte vara en party-pooper men den där JLC:n är inte direkt någon superinvestering heller.
Nypris: 74 100.
Beg: 50-55.

Hubben kan han få ny från uret med rätt schysst rabatt och den värsta värdeminskningen är klar.
 
Topp