• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stolen Watch; Klockor stulna vid inbrott

Kettil

Guld
2-Faktor
Hej
När vi kom hem igår möttes vi av uppochnedvänd lägenhet samt uppbrutet dokumentskåp. Då merparten av det stulna är vintage lägger jag upp dem här.
De klockor som jag hittills identifierat som saknade är de nedan. Om ni ser några av dem dyka på nätet v v kontakta mig via PM. Några tillsammans från samma säljare torde ge träff.
Jag kompletterar info senare...

Stulna klockor
IWC Ingenieur ref 3227 case 3079856 movement 2625085
Ingeniuer 290917.jpg

Omega Seamaster jumbo (bumper) 1950 ref 2657
Seamaster 1950 150815.jpg

Certina DS-3
CERTINA DS-3 .jpg

Certina DS
DS 170917.jpg

Seiko Weekdater 1966 ref 6206-8130
IMG_4837.jpg

Nivada Gretchen Depthomatic
IMG_5150.jpg

Meister Anker Chrono
IMG_9232.jpg

King Seiko Chronometer week dater 1970 ref 5626-7040

King Seiko  Chronometer 160617.jpg

Nivada Gretchen Sea Diver Aviator

Nivada aviator.jpg

Ollech & Weiss (Landeron 349) Precision Chronograf
O&W 051017.jpg

Seiko PADI
Padi.jpg

Yema Navigraf (Quartz)

Yema 110916.jpg

Seiko quartz kronograf
Seiko.jpg

Edit:
Tressa Sea Tempest
Tressa Sea Tempest 081017.jpg

Senast ändrad:
Tråkigt. :(

Hoppas att klockorna letar sig tillbaka och att ni kan komma över den kränkning i vardagen som ett inbrott ofta innebär.

Väldigt tråkigt att höra @Kettil :(
Hoppas att du under omständigheterna ändå är ok.
Jag håller mina ögon öppna på säljkanaler efter dina klockor.

Fy fan! Beklagar. :(
clint.gif

En idé... Kan man på något sätt maximera möjligheten att sökmotorer hittar dessa bilder ifall man söker på modellnamn/ref samt "stolen"?
Skriva på svenska och engelska?
Skriva "stulen / stolen" som bildtext för varje bild?
Jag gissar bara här... Vi kanske har nån sökoptimerare bland oss, som har bättre idéer?

Senast ändrad:
Fy fasiken vad trist :( Så kränkande att nån varit inne och rotat runt. Tog dom nåt annat oxå . Eller har dom inriktat sig på klockorna ?
Lovar hålla utkik .

Ja kul är det inte, men vi är helt ok hela familjen, dock tackar jag för alla "kondoleanser".. ;)
Efter att pratat med de grannar som var hemma under inbrottet och som hörde en smäll när de bröt sig in, har jag fått en tidslinje och kan då konstatera att jag kom hem c:a 25 minuter efter att inbrottet påbörjades. Litet tidigare så kanske jag hade fått fejsa två bitar med meterlånga brytjärn i nävarna. Värdeskåpet stod i en garderob och de bar ut det i sovrummet och ställde ned det (utan att skada golvet !) för att bryta upp det. Jag tippar att det vägde runt 80 kg och utan greppbara ytor. Så de måste varit minst två och absolut inte kraftlösa. Så "shit happens" , men det kunde varit värre..
Hoppas att det klaras upp även om hoppet är litet, men Tack som sagt. :)

Fan vad surt. Har själv varit med om något liknande för några år sedan. Har haft som effekt att jag nu ständigt ligger på topp när det gäller det senaste inom larm och kameror. Tråkig utveckling.

Beklagar :( Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt; skurk åker fast, mer än skäligt belopp från försäkrikgsbolag m.m.

Må väl!

Tråkigt. Ett tips till alla som är oroliga är att köpa och sätta upp en IP-kamera eller flera i sitt hem. Köp då inget billigt skit och absolut inte från en kines-sajt. Kom ihåg att ändra pass och eventuellt användarnamn också.

Tillbaka
Topp