• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stolen Watch; Klockor stulna vid inbrott

Det är förbannat tråkigt att man inte kan ha saker hemma. Nu är väl inte bankfack en garanti för att man ska slippa rån och inbrott men det minimerar iaf den materiella skadan. För all del knappast det viktigaste men man kan ju kanske lura sig själv att tjuvarna är synska och begriper att det inte är värt besväret att bryta sig in eller råna en. ;)

Fick ont i magen av att läsa detta. Verkligen en mardröm. Men jag är glad att ni mår bra och att detta löser sig väl. Trots allt är det bara materiella ting som oftast går att ersätta. Men visst självklart blir dom en klocknörds små bäbisar, så det hela är supertråkigt. Lycka till med allt framöver!

Fy f..n vilka as det finns!lider med er!hoppas de åker fast snart.Håller utkik åt dig.

Får tyvärr lägga till den här. Med sin tropical dial är den väldigt lätt att identifiera...
Tressa Sea Tempest 081017.jpg

:mad:
Fyfan vad illa med svinpälsar som tar sig in och rotar och stjäl! Hoppas ni mår ok efter omständigheterna och att du får ersättning från försäkring.

Som någon tidigare frågade, tror du fokus låg på klockorna, att dom visste att du är klocknörd?

Undrar hur tjuven väljer objekt? Dina klockor är så personliga så det spelar säkert ingen roll för dig hur mycket försäkringsbolaget ersätter dig med i kronor och ören. Saknaden kommer säkert att kännas ändå, då de verkar i princip oersättliga. Kanske var det tur i oturen att du kom för sent? Det kommer man aldrig att få veta. Sorgligt är det iaf på många plan. Hoppas det löser sig så bra det nu går.

Undrar hur tjuven väljer objekt? Dina klockor är så personliga så det spelar säkert ingen roll för dig hur mycket försäkringsbolaget ersätter dig med i kronor och ören. Saknaden kommer säkert att kännas ändå, då de verkar i princip oersättliga. Kanske var det tur i oturen att du kom för sent? Det kommer man aldrig att få veta. Sorgligt är det iaf på många plan. Hoppas det löser sig så bra det nu går.
Tjuvarna bryter sig nog bara in och hittar ett kassaskåp. Jag tror inte att de är mer selektiva än så.

Tjuvarna bryter sig nog bara in och hittar ett kassaskåp. Jag tror inte att de är mer selektiva än så.
De vet att det finns en risk så de måste göra någon form av analys, men det finns väl olika ligor som inom idrotten. Det är inte alla kinderägg som har det man söker.

Riktigt tråkigt att höra, Kettil! Jag är inte ute så mycket på marknaden men ska hålla koll när jag väl ger mig ut...

För jävligt att folk inte kan skilja på ditt och mitt. Sjukt tråkigt.

Håller ögon och öron öppna!

Beklagar!
Vet hur det käns att komma in i det man kallar sitt eget och allt är kaos, fruktansvärt!
Lovar att leta efter de klockor du blivit av med, vackra pjäser fö.
Hoppas att dessa as åker fast och blir frihetsberövade, länge...
Tur att du slapp möta dem, troligen rätt adrenalinstinna och försvarsinriktade tjuvjävlar!
Tänker på er.

Detta gör mig så ledsen. Verkligen. Alltid tänkt att vem fan skulle bry sig om att sno gammalt mögel? och inte nojjat över att ha klockorna hemma, men det finns as till det också tydligen.

Kommer hålla mina ögon och öron öppna. Finns väl en risk att dessa går till en ovetande off-line handlare, men dyker de upp på de vanliga sidorna lär vi nog gemensamt kunna känna igen dem.

Tillbaka
Topp