Wiliamo
Silver
ÖhNatoband i allmänhet är djävulens avkomma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ÖhNatoband i allmänhet är djävulens avkomma.
Jag hatar bara lädernato, andra kan va hur bra som helst på rätt klockor.Gillar mitt lädernato!
Förstår inte riktigt varför folk hatar på det.
Ni som gör det, hatar ni alla natoband eller bara lädernato?
Fludon ser rätt ok ut på den bilden måste jag motvilligt medge men den skulle bli grym på ett riktigt band.Ingen fan av natoband men skall det vara natoband så skall dom vara av läder.
![]()
Fillingarna vill jag ha tillbaka. Och Rockys koppel!@Gummo , Pirlo hälsar att hon fortfarande har kvar en COOP-kasse med grejer du lämnat kvar, bla fästingborttagare, järntabletter, kalsonger och natos. Hämtar du eller ska hon slänga?
Ok, Pirjo hittar bara den där selen och munkorgen med boll? Och kallingarna. Dom är inte tvättade efter den där olyckan med senapstuben och glidmedletJag hatar bara lädernato, andra kan va hur bra som helst på rätt klockor.
Fludon ser rätt ok ut på den bilden måste jag motvilligt medge men den skulle bli grym på ett riktigt band.
Fillingarna vill jag ha tillbaka. Och Rockys koppel!
Så ska det se ut!Ungefär såhär?
![]()
Varför inte med skor...
![]()
Gamla bilder. Båda har nu länk...
Måste dock erkänna att jag gillar nato, grymt skönt.
Förvisso har du rätt eftersom jag är både konservativ och snobbig men det är fulheten som är värst.Är lädernato någån ny företeelse? Det brukar ju ogillas av konservativa personer(ok, snobbar...) annars.
Typ:
"Nylon-nato är ok eftersom det har historia och så vidare."
"Läder-nato däremot har ingen historisk förankring och är bara ett modernt påhitt."
Alright, men på vilket sätt är det fult? Kan du utveckla?Förvisso har du rätt eftersom jag är både konservativ och snobbig men det är fulheten som är värst.
De flesta har dåligt behandlat läder i fula färger. Det blir för tjockt och klockan ligger för högt. De är raka och ej avsmalnade vilket är fult. Kanterna på banden oftast fnasiga och obehandlade. Tycker jag, ska jag kanske tillägga för övertydlighets skull.Alright, men på vilket sätt är det fult? Kan du utveckla?
Är genuint nyfiken.
Kameran paj?Blev inga. Håller det helst för mig själv
Snarare samvetetKameran paj?
Beror på klockan.Jag använder själv både vanliga och lädernatos emellanåt. Något som jag dock tycker är konstigt är när man köper en klocka för t.ex. 70 papp och slänger på ett nylonnato för 150 spänn. Känns lite som att köra en Ferrari med 13 tums plåtfälgar. Men vem vet, det kanske blir poppis det med.
Jag kan förstå dina argument. Dåligt läder är såklart aldrig snyggt och åldras väldigt tråkigt.De flesta har dåligt behandlat läder i fula färger. Det blir för tjockt och klockan ligger för högt. De är raka och ej avsmalnade vilket är fult. Kanterna på banden oftast fnasiga och obehandlade. Tycker jag, ska jag kanske tillägga för övertydlighets skull.
@KandreasF @Corgi @Scaramanga ni ser att nästan 75% av Klocksnack tycker lädernato borde förbjudas. Det är jag som är normal och ni som är konstiga!
Tygnato? Vad i helvete? Det ska vara nylon! Finns bara ett nato och det är Phoenix. I nödfall kan CWC’s duga.Återkommer i DS-tråden med en kavalkad av bilder med tyg- och syntetnaton! Stay tuned.![]()
Tygnato? Vad i helvete? Det ska vara nylon! Finns bara ett nato och det är Phoenix. I nödfall kan CWC’s duga.