• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker du om Lädernato?

  • Skäms när jag ser det!

    Röster: 12 44.4%
  • Vad är det för jävla fråga? Borde förbjudas!

    Röster: 20 74.1%

  • Totala väljare
    27

UncleBear

Panerai
OK, erkänner stål is the shit:
image.jpeg

Blå SeaDweller och vit Sub gör skillnad. Gött att de inte faller för lädernatomodet, då hade de inte varit lika eftertraktade...
Bilder från "kom och köp" från Cypern i sommar.
För säkerhets skull:mad::(:confused:&:rolleyes:
 

Måberg

Panerai
Inget jättefan av Nato i största allmänhet, men lädernato i synnerhet faller mig inte i smaken. Men tur att man tycker olika :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Gillar mitt lädernato!
Förstår inte riktigt varför folk hatar på det.

Ni som gör det, hatar ni alla natoband eller bara lädernato?
Jag hatar bara lädernato, andra kan va hur bra som helst på rätt klockor.
Ingen fan av natoband men skall det vara natoband så skall dom vara av läder.
ladernato.jpg
Fludon ser rätt ok ut på den bilden måste jag motvilligt medge men den skulle bli grym på ett riktigt band.
@Gummo , Pirlo hälsar att hon fortfarande har kvar en COOP-kasse med grejer du lämnat kvar, bla fästingborttagare, järntabletter, kalsonger och natos. Hämtar du eller ska hon slänga?
Fillingarna vill jag ha tillbaka. Och Rockys koppel!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag hatar bara lädernato, andra kan va hur bra som helst på rätt klockor.

Fludon ser rätt ok ut på den bilden måste jag motvilligt medge men den skulle bli grym på ett riktigt band.

Fillingarna vill jag ha tillbaka. Och Rockys koppel!
Ok, Pirjo hittar bara den där selen och munkorgen med boll? Och kallingarna. Dom är inte tvättade efter den där olyckan med senapstuben och glidmedlet
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Man måste ju gilla lädernato om man gillar nato. Dom där andra 3krs sandpappren är ju varken bekväma eller snygga. En fin gammal klocka sen ett nytt nylonband som skavar sönder både klocka och arm funkar ju inte. Det fattar ni väl? :)
 
Är lädernato någån ny företeelse? Det brukar ju ogillas av konservativa personer(ok, snobbar...) annars. ;)

Typ:
"Nylon-nato är ok eftersom det har historia och så vidare."
"Läder-nato däremot har ingen historisk förankring och är bara ett modernt påhitt."
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Inget fel på ett tunt lädernato av bättre kvalitet. Behöver inte bygga mer än ett premiumnato eller zulu. Använder själv båda delar men läder vinner nog hos mig.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Är lädernato någån ny företeelse? Det brukar ju ogillas av konservativa personer(ok, snobbar...) annars. ;)

Typ:
"Nylon-nato är ok eftersom det har historia och så vidare."
"Läder-nato däremot har ingen historisk förankring och är bara ett modernt påhitt."
Förvisso har du rätt eftersom jag är både konservativ och snobbig men det är fulheten som är värst.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Alright, men på vilket sätt är det fult? Kan du utveckla?

Är genuint nyfiken.
De flesta har dåligt behandlat läder i fula färger. Det blir för tjockt och klockan ligger för högt. De är raka och ej avsmalnade vilket är fult. Kanterna på banden oftast fnasiga och obehandlade. Tycker jag, ska jag kanske tillägga för övertydlighets skull.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag använder själv både vanliga och lädernatos emellanåt. Något som jag dock tycker är konstigt är när man köper en klocka för t.ex. 70 papp och slänger på ett nylonnato för 150 spänn. Känns lite som att köra en Ferrari med 13 tums plåtfälgar. Men vem vet, det kanske blir poppis det med.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag använder själv både vanliga och lädernatos emellanåt. Något som jag dock tycker är konstigt är när man köper en klocka för t.ex. 70 papp och slänger på ett nylonnato för 150 spänn. Känns lite som att köra en Ferrari med 13 tums plåtfälgar. Men vem vet, det kanske blir poppis det med.
Beror på klockan.
IMG_8801.JPG

Btw 150kr låter dyrt. Köper mina för 20kr från cousins UK.
 
De flesta har dåligt behandlat läder i fula färger. Det blir för tjockt och klockan ligger för högt. De är raka och ej avsmalnade vilket är fult. Kanterna på banden oftast fnasiga och obehandlade. Tycker jag, ska jag kanske tillägga för övertydlighets skull.
Jag kan förstå dina argument. Dåligt läder är såklart aldrig snyggt och åldras väldigt tråkigt.

Det här med att det blir för tjockt kan jag relatera till absolut då jag också känner av det, vilket gör att nato generellt mest passar till en mer casual stil enligt mig. Vill man köra dressat funkar det inte alls.

Jag tycker fortfarande det kan vara snyggt, men det passar absolut inte till alla stilar och outfits.
 
Topp