Den svarta var ju fantastisk!Lite roliga klockor, hade dock varit lite vettigare med ett annat val än läder men snygga enligt mig
http://eza-watches.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den svarta var ju fantastisk!Lite roliga klockor, hade dock varit lite vettigare med ett annat val än läder men snygga enligt mig
http://eza-watches.com
Den svarta var ju fantastisk!
Ja, självaste Hodinkee nämnde ju detta märke.
https://www.hodinkee.com/articles/eza-sealander-automatic-diver-introducing
Kul att etablerade klockbloggar pratar om mikromärken.
Worn&wound, Fratello, Monochrome med flera. Och det får man ju räkna till ganska stor.
Vart inne lite på Bernhardt, hur upplever du kvaliteten?
Denna passar perfekt in i denna tråd då
Kul, min gamla va?
Denna passar perfekt in i denna tråd då
Mycket klocka för pengen, känns solid. Om det är något jag kan anmärka på, på just den modellen så är det luggarna, det sitter ett "tak" som gör att att endlänkarna är raka, svårt att få olika band att se bra ut då.Vart inne lite på Bernhardt, hur upplever du kvaliteten?
JajjemenKul, min gamla va?
Mycket klocka för pengen, känns solid. Om det är något jag kan anmärka på, på just den modellen så är det luggarna, det sitter ett "tak" som gör att att endlänkarna är raka, svårt att få olika band att se bra ut då.
Här har du en säljare från England, till ett bra pris.
http://forums.watchuseek.com/f29/fsot-bernhardt-binnacle-ii-black-dial-uk-seller-3367834.html
Bra fråga, jag antar att det är mindre tillverkare som bara släpper ett visst antal klockor per år. Sen finns det väl dom som fortfarande räknas som mikromärken som varit med ett tag och blivit ganska stora, tex Deep Blue.Det är väl lika bra att spela okunskapskortet.
Vad är det egentligen som definierar ett mikromärke?
Kul, köp den. Svinbilligt ju, plus ingen moms heller. Så kan jag köpa den av dig när du tröttnatPrecis den modellen jag vart intresserad av
Ok, anledningen till frågan är att bolag som MB&F, Voutilainen etc också är väldigt små märken i form av volym. Däremot är det ju en annan prisklass än vad de mikromärken som visas i tråden verkar ha. Funderade därför om det var en kombination av mindre volym, egen tillverkning, icka ägda av koncernen, lågt pris etc.Bra fråga, jag antar att det är mindre tillverkare som bara släpper ett visst antal klockor per år. Sen finns det väl dom som fortfarande räknas som mikromärken som varit med ett tag och blivit ganska stora, tex Deep Blue.
Jag vet inte om tex Steinhart räknas som mikromärke, eller Deep Blue. Men jag antar att dom gör det.
Jag tror att mikromärken som benämns i folkmun är nog samlingsnamnet på dom lite billigare uren.Ok, anledningen till frågan är att bolag som MB&F, Voutilainen etc också är väldigt små märken i form av volym. Däremot är det ju en annan prisklass än vad de mikromärken som visas i tråden verkar ha. Funderade därför om det var en kombination av mindre volym, egen tillverkning, icka ägda av koncernen, lågt pris etc.
Kan man klassa ett märke som MB&F som mikro med?
Nu blev man sugen på Scurfa också! Hade varit perfekt med en quartz beater som bara går, fanns bara stålvarianten med länk i lager dock. Linjerar sekundvisaren med med index? Stör mig lite på quartz klockor där sekundvisaren hamnar mellan två index eller en tredje del eller liknande...verkligen världsproblem!Kört några Bernhardt, och gillat dem skarpt, framförallt Globemastern med ETA-verk... Länken är den bästa jag nånsin provat
Senaste micron är Scurfa, från britten Paul Scurfield. Renodlad dykare med quartz, superb kvalitet för inga pengar..!
Kört några Bernhardt, och gillat dem skarpt, framförallt Globemastern med ETA-verk... Länken är den bästa jag nånsin provat!
Sea Shark är också stabil!
Senaste micron är Scurfa, från britten Paul Scurfield. Renodlad dykare med quartz, superb kvalitet för inga pengar..!
Var såå nära att hugga en, men köpte annat istället...Bernhardt gjorde ju en hyllningsklocka till sin Globemaster nyligen. Finns några kvar på deras sida, tycker den ser fantastisk ut. Synd bara att man alltid åker på tull&moms från USA
Ska sälja min. Kollar index och pm:ar...Nu blev man sugen på Scurfa också! Hade varit perfekt med en quartz beater som bara går, fanns bara stålvarianten med länk i lager dock. Linjerar sekundvisaren med med index? Stör mig lite på quartz klockor där sekundvisaren hamnar mellan två index eller en tredje del eller liknande...verkligen världsproblem!
De jag har haft har hållt kvalitet långt över prisnivå, ffa länk, boett och krona!Vart inne lite på Bernhardt, hur upplever du kvaliteten?