• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jonny??

Ja, jag tänkte som så, om man ska stjäla ett alias känns det moraliskt bättre att stjäla av någon som själv inte var så noga med vare sig äganderätt eller upphovsrätt. 😁
Klocka för topic.
20241017_170910.jpg
 
Hej!

Ser att Daniel redan har visat några bilder på min klocka från när vi träffades på en frukost, men jag ville passa på att skriva här och kort introducera mig själv. Mitt namn är Oscar och jag är grundaren av Hult Watch Company. Min första modell som jag kommer att lansera via Kickstarter är inspirerad av 50-taltes dykarklockor, men med modern teknik.

När jag började designa klockan var mitt mål inte att skapa något helt nytt, utan att hålla mig till de fundamentala egenskaperna som gör en dykarklocka så användbar. Samtidigt ville jag att designen subtilt skulle särskilja sig från andra dykarklockor. Resultatet blev min debutkollektion, Aquatique. Klockan kommer att finnas i fyra färger: blå, grön, svart och vit.

Klockan kommer, som sagt, att lanseras via Kickstarter den 31 oktober kl. 17:00. De första 100 klockorna kommer att säljas för 3399 kr, därefter höjs priset. Här är en länk till Kickstarter-kampanjen om ni är intresserade: https://www.kickstarter.com/projects/hultwatches/aquatique-vintage-inspired-dive-watch

Vill ni veta mer om klockan finns det mer information på min hemsida, www.hultwatches.com, eller så kan ni kontakta mig direkt här eller via Instagram på: https://www.instagram.com/hultwatches/

Specifikationer för klockan:
  • Boettdiameter: 37,4 mm
  • Tjocklek: 12,2 mm (inklusive safirglas)
  • Lug-to-lug: 43,5 mm
  • Lug-bredd: 20 mm
  • Urverk: Miyota 9039
  • Vattentålighet: 200 m
  • Fem-länks-armband med quick-fly adjustment

Ser fram emot att höra vad ni tycker.

Önskar er en trevlig kväll!

Med vänlig hälsning,
Oscar

DSCF7567_f.jpg
DSCF7594_f.jpg
DSCF7593_f.jpg
DSCF7581_f.jpg
 
Tillbaka
Topp