• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Yemasöndag i förorten:D
835D291A-F378-4FFC-B186-101BF52B657E.jpeg
Denna gillade jag, ref. på den? :)

Snyggt! Kanske har kommit på tal tidigare i tråden MEN, hur känns kvalitén? Verkar vara mycket klocka för pengarna.

Gav en liten minirecension några sidor bak :)

Tycker den är väl värd sin peng, sen kanske inte kronografer är min grej och att jag hade valt en svart tavla helst men kul testa för en billig peng. Den ger ett fint intryck i solen!
05B1FAA3-03A7-42C3-B414-F9F2EDAED40F.jpeg
1FE1C234-E1DC-4A09-B441-25DBD31E5EF9.jpeg

Första inlägget på KS efter månader av lurkande, tänkte jag kunde börja med att värma upp i denna tråd.
DSCF2771.jpg
Välkommen! Ja som du säkert vet så är det ju uppvärmningen och förfesten som är roligast och då har du hittat rätt. Bara att stiga in i gillestugan och slå sig ner :). Funkar ungefär som en kräftbur, lätt att hitta in men svårare att ta sig ur :D.
(man vill inte hitta ut).

Haha! Ok. Jag har också lite ambivalenta känslor inför den. Jag har dock haft motståndskraften (läs kraftigt begränsad ekonomi) att stå emot att trycka på knappen. Har du glasbaksidanpå denna?

Jag har ägt Seagull 1963 med glasbaksidan och ska jag vara ärlig så är det inte värt dom extra pengarna. Visst var det kul i början att titta på verket men jag tröttnade ganska fort.

Jag har köpt om säkert 10 klockor 2-3 ggr. Har så svårt att bestämma mig. Ofta säger jag inget till min fru. För jag skäms. Ibland har jag sagt det. Men då skakas det på huvudet.

Det är inte bara hon som suckar över mitt WIS:ande, tom 7-åringen suckar åt mig o_O

Beroende på hur insatt hon är kan den ju alltid ha uppgraderat urverk, annan tavla etc ;)

Tyvärr så har jag tummen mitt i handen så tror inte frun skulle tro mig att jag hade lyckats modda något så bra :angel:

Nu har jag visserligen ingen packning men fan jag trodde en skx bezel skulle passa på dessa? Vridningen kommer ta i kronan
15574482-1255-4577-A881-348FE8FB3C2C.jpeg
Du har nog missförstått, -det är inte själva vridringen som passar utan det brukar vara Seikos vridringsINLÄGG som man kan ha till Vostoks aftermarket-vridringar.
(För visst är det en skx-bezel och en Amphibia 710 på bilden?)

Kolla ebay och Meranom.com för passande vridringar till Vostok. (Tyvärr så står dock postväsendet i Ryssland corona-stilla har jag hört så om du beställer därifrån tar det nog tid..)

Jag har ägt Seagull 1963 med glasbaksidan och ska jag vara ärlig så är det inte värt dom extra pengarna. Visst var det kul i början att titta på verket men jag tröttnade ganska fort.
Så sant! Det var roligt på de första klockorna jag hade med glasbaksida, speciellt med manuellt verk. Nu uppskattar jag mer solida baksidor då de ofta är vackrare i längden, och även lite skönare att bära.

Du har nog missförstått, -det är inte själva vridringen som passar utan det brukar vara Seikos vridringsINLÄGG som man kan ha till Vostoks aftermarket-vridringar.
(För visst är det en skx-bezel och en Amphibia 710 på bilden?)

Kolla ebay och Meranom.com för passande vridringar till Vostok. (Tyvärr så står dock postväsendet i Ryssland corona-stilla har jag hört så om du beställer därifrån tar det nog tid..)
Allright, tack för infon hade fått för mig att hela vridningen passade då det var nån site jag kollade på som sålde vridningar till båda under samma kategori får nöja mig med borstad orginal vridning så länge
A63FD515-4053-443E-90DD-0B69168F85D9.jpeg

Det är inte bara hon som suckar över mitt WIS:ande, tom 7-åringen suckar åt mig o_O

Tyvärr så har jag tummen mitt i handen så tror inte frun skulle tro mig att jag hade lyckats modda något så bra :angel:
Du får säga att du köpte en pga att den är uppgraderad så anledningarna till att du sålde din inte finns kvar :angel:
Ps. jäklar vilken enabler man blivit av att hänga här

Tillbaka
Topp