Denna gillade jag, ref. på den?Yemasöndag i förorten
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna gillade jag, ref. på den?Yemasöndag i förorten
![]()
Börjat snöa in mer och mer på Gruppo Gamma
![]()
Helt förståeligt verkar va riktigt bra grejerBörjat snöa in mer och mer på Gruppo Gamma
![]()
Välkommen!Första inlägget på KS efter månader av lurkande, tänkte jag kunde börja med att värma upp i denna tråd.
![]()
Geckota K-01-C V2Välkommen!
Fin klocka! Vad är det för något?
Verkligen grymt bra klockaGalet bra väder och galet bra klocka.![]()
![]()
Men du vet att den är där...Ja, fast jag tycker egentligen att det är mer ”äkta” med solid baksida och snygg stjärnlogotyp. Men provade det nu och det är väl eg hugget som stucket. Kör man nato slipper man känna den mot handleden, men då syns den inte heller utan att ta ur bandet, så ...
Snyggt! Kanske har kommit på tal tidigare i tråden MEN, hur känns kvalitén? Verkar vara mycket klocka för pengarna.
Ja man kan enkelt sammanfatta det med att man förstår inte sitt eget bästaAjdå...
Ecozilla 6ggr
Seiko monster 8ggr
Seiko 7040 ~10ggr
Seiko skx (inte ens värt att försöka räkna antalet)
Artego 300m 3ggr
Och många många fler som ägts fler ggr![]()
Eller så blir det som i mitt fall. Har ägt 4st Sumos och 4st Turtles.Du är inte ensam om det hjälper.
Bara att inse, det man köper för tredje gången det ska nog stanna.
Välkommen! Ja som du säkert vet så är det ju uppvärmningen och förfesten som är roligast och då har du hittat rätt. Bara att stiga in i gillestugan och slå sig nerFörsta inlägget på KS efter månader av lurkande, tänkte jag kunde börja med att värma upp i denna tråd.
![]()
Ja man kan enkelt sammanfatta det med att man förstår inte sitt eget bästa.
Jodå, måste bara hitta rätt kulör!Inget grönt gummi i sikte inför sommaren?![]()
Oh yes, kan varmt rekommenderasHelt förståeligt verkar va riktigt bra grejer
![]()
Snygg patina! Som en gammal dykarutrustning från den där filmen med Robert de Niro och Cuba Gooding, Jr.Börjat snöa in mer och mer på Gruppo Gamma
![]()
https://zackrissonsur.se/produkt/rallygraf-brown-panda/Denna gillade jag, ref. på den?![]()
Haha bra jämfört! Den kan nog åka på en återställning med patinanSnygg patina! Som en gammal dykarutrustning från den där filmen med Robert de Niro och Cuba Gooding, Jr.
Börjat snöa in mer och mer på Gruppo Gamma
![]()
Det är originalband, men de kör sina handsydda band från Di Stefano så där kan du hitta en hel del godis!Kan eventuellt ha något på gång från syster märket! Var får man tag på ett sånt fett band?
Haha! Ok. Jag har också lite ambivalenta känslor inför den. Jag har dock haft motståndskraften (läs kraftigt begränsad ekonomi) att stå emot att trycka på knappen. Har du glasbaksidanpå denna?
Jag har köpt om säkert 10 klockor 2-3 ggr. Har så svårt att bestämma mig. Ofta säger jag inget till min fru. För jag skäms. Ibland har jag sagt det. Men då skakas det på huvudet.
Beroende på hur insatt hon är kan den ju alltid ha uppgraderat urverk, annan tavla etc![]()
Du har nog missförstått, -det är inte själva vridringen som passar utan det brukar vara Seikos vridringsINLÄGG som man kan ha till Vostoks aftermarket-vridringar.Nu har jag visserligen ingen packning men fan jag trodde en skx bezel skulle passa på dessa? Vridningen kommer ta i kronan
![]()
Så sant! Det var roligt på de första klockorna jag hade med glasbaksida, speciellt med manuellt verk. Nu uppskattar jag mer solida baksidor då de ofta är vackrare i längden, och även lite skönare att bära.Jag har ägt Seagull 1963 med glasbaksidan och ska jag vara ärlig så är det inte värt dom extra pengarna. Visst var det kul i början att titta på verket men jag tröttnade ganska fort.
Allright, tack för infon hade fått för mig att hela vridningen passade då det var nån site jag kollade på som sålde vridningar till båda under samma kategori får nöja mig med borstad orginal vridning så längeDu har nog missförstått, -det är inte själva vridringen som passar utan det brukar vara Seikos vridringsINLÄGG som man kan ha till Vostoks aftermarket-vridringar.
(För visst är det en skx-bezel och en Amphibia 710 på bilden?)
Kolla ebay och Meranom.com för passande vridringar till Vostok. (Tyvärr så står dock postväsendet i Ryssland corona-stilla har jag hört så om du beställer därifrån tar det nog tid..)
Den är snygg som den är! 710:an är grym och jag tycker att den där bezeln är underskattad!Allright, tack för infon hade fått för mig att hela vridningen passade då det var nån site jag kollade på som sålde vridningar till båda under samma kategori får nöja mig med borstad orginal vridning så länge
![]()
Du får säga att du köpte en pga att den är uppgraderad så anledningarna till att du sålde din inte finns kvarJag har ägt Seagull 1963 med glasbaksidan och ska jag vara ärlig så är det inte värt dom extra pengarna. Visst var det kul i början att titta på verket men jag tröttnade ganska fort.
Det är inte bara hon som suckar över mitt WIS:ande, tom 7-åringen suckar åt mig
Tyvärr så har jag tummen mitt i handen så tror inte frun skulle tro mig att jag hade lyckats modda något så bra![]()
Håller med dig helt och hållet, men däremot tycker jag den var lite för högpolerad men det löste sig med en tvättsvampDen är snygg som den är! 710:an är grym och jag tycker att den där bezeln är underskattad!
Imorrn får du en tillBörjat snöa in mer och mer på Gruppo Gamma
![]()
Haha yes! Riktigt tacksam till att du släppte den utan att ha egentliga säljtankarImorrn får du en till![]()
Haha yes! Riktigt tacksam till att du släppte den utan att ha egentliga säljtankar![]()