Den ljusblå va trevlig.40% rabatt på Spinnaker Amalfi med koden Amalfi40 idag.
https://spinnaker-watches.co.uk/collections/amalfi-diver
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ljusblå va trevlig.40% rabatt på Spinnaker Amalfi med koden Amalfi40 idag.
https://spinnaker-watches.co.uk/collections/amalfi-diver
![]()
Bjässe!?Riktig bjässe!! Kanske nåt för @[bobo] ?
Edit: nehe, honom gick det tydligen inte att tagga...
Grymt trevlig den därGalet nöjd med denna och den lär får stanna på det här bandet, riktigt härligt!
![]()
![]()
Att det är för lite menar du?Grymt trevlig den där. Funderar själv på en men lyckas inte övertala mig själv angående 50m wr på en fieldwatch.
Har bara dykare och skulle jag bryta av så är det nog att skaffa den.Galet nöjd med denna och den lär får stanna på det här bandet, riktigt härligt!
![]()
![]()
Hamilton har också "bara" 5atm på sin Khaki mechanical och det räcker långt skulle jag tro. Jag kommer inte att bada med den (mest pga bandet jag har på nu) men skulle inte vara det minsta nervös om jag skulle råka köra ner hela armen i sjön.Grymt trevlig den där. Funderar själv på en men lyckas inte övertala mig själv angående 50m wr på en fieldwatch.
Det är ett bra val! Jag tycker att det är grymt med kvarts också och jag kommer ofta på mig själv med att ta dem före mina automatiska för att det är så jäkla bekvämt att slippa dra upp och ställa tiden.Har bara dykare och skulle jag bryta av så är det nog att skaffa den.
Jag tänkte huggit en på rean men missade det pga semesterplanering. RLG har ganska raka boetter med vilket nog bidrar till att de känns stora. Jag har en Odyssea på 42 mm och den känns som en 43 mm. Men snygga klockor!Ja, tryckte köp på impuls när reamailet kom.
Har i och för sig tittat på den tidigare och varit frestad.
Jag hade en Mido two crowns med inre vridring tidigare och ville ha något liknande igen.
Den bärs stort/ser stor ut till att vara 42 mm. Brukar dock vara så med klockor utan bezel.
Lädret är lite hårt men kommer nog ge sig med tiden. Den är relativt tunn med 10,5/12,5 mm utan/med glaset.
Normala kronan är skruvat och helt ok. Kronan för vridringen är inte skruvat och mycket trög om man skall klaga på något.
Trevlig profil på glaset.
![]()
Att du inte lär dig vilken klocka det är du ska lägga ut!?Provar att lägga ut objekten igen, man vet ju aldrig
Buda går ju så klart bra det med.
Happy bytardag alla glada!
Orient Bambino (använd kanske fem gånger)
![]()
Pagani Daytona ( bara uppackad och länken kortad, ej använd)
![]()
Och så en Ticwatch PRO silver
![]()
Precis därför som jag inte köpt Hamiltons mechanical heller utan tre Khaki Field auto istället.Hamilton har också "bara" 5atm på sin Khaki mechanical och det räcker långt skulle jag tro. Jag kommer inte att bada med den (mest pga bandet jag har på nu) men skulle inte vara det minsta nervös om jag skulle råka köra ner hela armen i sjön.
Det är ett bra val! Jag tycker att det är grymt med kvarts också och jag kommer ofta på mig själv med att ta dem före mina automatiska för att det är så jäkla bekvämt att slippa dra upp och ställa tiden.![]()
Nej jag har med försökt det några gånger. Någon som vet varför det inte går att tagga @[Bobo]?Riktig bjässe!! Kanske nåt för @[bobo] ?
Edit: nehe, honom gick det tydligen inte att tagga...
Ja för mitt eget tycke, ej för klockan i sig då den är både field och rätt mycket dress. Ren field bör i mitt tycke ha 100m. Säger det igen, jag har oftast felAtt det är för lite menar du?
Kan det bero på att han har ett specialtecken först i namnet?Nej jag har med försökt det några gånger. Någon som vet varför det inte går att tagga @[Bobo]?
Vad fick du ge för glaset om man får fråga?Lite OT, men lyckades inte editera förra inlägget med en extra bild, men bilder är ju alltid kul. Så här är en bild på en av de magiska Klopp-glasen.
![]()
Men 5atm klarar ju det, du ska utan problem kunna bada med den då.Precis därför som jag inte köpt Hamiltons mechanical heller utan tre Khaki Field auto istället.
Nu är ju Trenchhuntern iofs inte en ren fieldwatch utan går mycket åt dresshållet också så låt gå för det. I mitt tycke så bör en ren fieldwatch klara en rejäl rotblöta.
Dom där tänderna hade han inte i dortmundVad fick du ge för glaset om man får fråga?
Vet du om den är från klopps tid i pool?
Bra pris och snygg klocka, men 46 mm, ett monster!
Jösses! Jag tittade inte ens på specen men antog att den var typ 42mm.Blev lite sugen på att klicka hem en ljusblå tills jag insåg att den är 46mm(!) i diameter...![]()
Det är lite tråkigt för oss quartzare då väldigt många modeller tyvärr bara släpps som automat för att det är "så det ska vara" på det där typiskt skitnödiga sättet.Det är ett bra val! Jag tycker att det är grymt med kvarts också och jag kommer ofta på mig själv med att ta dem före mina automatiska för att det är så jäkla bekvämt att slippa dra upp och ställa tiden.![]()
Tycker för egen del det är fel sätt att spara in på 50m wr och ligga på gränsen där om den är menad som 100% fieldwatch. För mig hamnar den då i dress/field segmentet med 50m wr.Men 5atm klarar ju det, du ska utan problem kunna bada med den då.Jag tycker att Trenchhuntern är nästan 100% fieldwatch, det enda som saknas är sekundvisaren men den slipper jag gärna.