• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och så här sitter en 42 mm på min spagetti arm... :) Vintagen iofs men likadan boett som Ocean 1 (haft bägge). Men du skall naturligtvis ta vad du tror passar dej bäst.
IMG_20180617_203718_1.jpg

IMG_20180617_203751_7.jpg

EDIT: gillar klockorna annars :)
Tack tack! Får man fråga hur stor omkrets du har ungefär på handleden?

Är det någon som handlat via GNOMON och vet om det tillkommer moms på deras köp? Skickas klockorna utifrån eller inifrån EU?
Dvs ska man med fördel köpa en Steinhart via GNOMON eller Steinharts egna sida?

Gnomon skickas från Singapore som tidigare mikrober sagt. Men de är snabba och ibland har de bra pris ändå. Jag skulle säga att en klocka från Gnomon är att föredra om den är 10-15% billigare hos dem. Steinhart kan vara lite struliga om du får problem och värt att hålla koll på är att frakt tillkommer på priset hos Steinhart.

Vilken Steinhart är du sugen på? :angel:

Edit: Jag har en 39mm Batman ute och @M26 har en 39mm Pepsi... kanske kan vara något? ;)

Senast ändrad:
Gnomon skickas från Singapore som tidigare mikrober sagt. Men de är snabba och ibland har de bra pris ändå. Jag skulle säga att en klocka från Gnomon är att föredra om den är 10-15% billigare hos dem. Steinhart kan vara lite struliga om du får problem och värt att hålla koll på är att frakt tillkommer på priset hos Steinhart.

Vilken Steinhart är du sugen på? :angel:
Han skall ha LE 2, det tycker jag iaf :)

Problem? Att dem är raka menar du? Jo, den kräver en rejäl handled, men tycker att det lirar ganska bra då det är en stor klump, ligger väl nära 200g med full länk.
Inte nära utan 200 g prick för min vintage, har inte noterat vikten på 42 mm ocean1 men antar att den är samma. Jo det är en klump men jag upplever den inte som hög eller klumpig på det visat. 39 mm på 170 g känns inte som en klump alls tycker jag. 500 gmt ligger på 143 g så betydligt lättare... (alla vikter med länken anpassad för mej så dina lär väl vara tyngre :D).

Tillbaka
Topp