• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jäklar vad snygg den blå/gröna var!!!:woot:

Tack tack, Kermit är min favvo också, väntar på att Steinhart skall sätta igång igen så att den kan få ett nytt insert :) Den är hemmablekt av föregående ägare, jag gillar färgen skarpt men inte att den blev så ojämn. Den får nog ett grönt keramiskt insert sen.

Enda som inte är till salu ju :hilarious:

Inte nära utan 200 g prick för min vintage, har inte noterat vikten på 42 mm ocean1 men antar att den är samma. Jo det är en klump men jag upplever den inte som hög eller klumpig på det visat. 39 mm på 170 g känns inte som en klump alls tycker jag. 500 gmt ligger på 143 g så betydligt lättare... (alla vikter med länken anpassad för mej så dina lär väl vara tyngre :D).
Det var intressanta siffror faktiskt, speciellt med tanke på att jag personligen upplever 500an som tjockast och rejälast :)

Tack tack, Kermit är min favvo också, väntar på att Steinhart skall sätta igång igen så att den kan få ett nytt insert :) Den är hemmablekt av föregående ägare, jag gillar färgen skarpt men inte att den blev så ojämn. Den får nog ett grönt keramiskt insert sen.

Enda som inte är till salu ju :hilarious:

Det var intressanta siffror faktiskt, speciellt med tanke på att jag personligen upplever 500an som tjockast och rejälast :)
Är det denna du har??
o_39_green_keramik_1.1580906165.jpeg

Ocean One 39 Green ceramic!

Aaahhhh, att det ska vara så svårt att välja!!!!!!!:arghh: Det finns så många jag vill ha!!!!
Om du är intresserad så funderas det på en 39 mm specialvariant av vintagen som en limited edition från denna mikro tråd. Särskild konversation där du kan bli inbjuden i så fall. Finns en tidigare skvallerklocka (Squale för den oinvigde) med ett my märke som sattes ihop av några fantastiskt duktiga här (de får presentera sig själva om de vill) och producerades via gnomon hos skvaller själva i 50 ex..

Om du är intresserad så funderas det på en 39 mm specialvariant av vintagen som en limited edition från denna mikro tråd. Särskild konversation där du kan bli inbjuden i så fall. Finns en tidigare skvallerklocka (Squale för den oinvigde) med ett my märke som sattes ihop av några fantastiskt duktiga här (de får presentera sig själva om de vill) och producerades via gnomon hos skvaller själva.
Skvallerbytta !

Om du är intresserad så funderas det på en 39 mm specialvariant av vintagen som en limited edition från denna mikro tråd. Särskild konversation där du kan bli inbjuden i så fall. Finns en tidigare skvallerklocka (Squale för den oinvigde) med ett my märke som sattes ihop av några fantastiskt duktiga här (de får presentera sig själva om de vill) och producerades via gnomon hos skvaller själva i 50 ex..
Det låter ju onekligen intressant!

Nä inte kollat så noga på dem. Efter att ha läst runt lite på forumet så verkar uppfattningen vara att Steinhart är bättre kvalité i den prisklassen? Eller är jag fel ute?
Paganin kan jag inte uttala mej om men skvaller är bra grejor, sätter de lite högre än SH men är ju lite dyrare än SH också har jag uppfattat det som. SH ger mycket bra klocka för pengen, har haft någon variant i lådan länge nu. Sen är de ju inte så populära (officiellt i alla fall) i övriga delar av detta forum (men de brukar säljas snabbt när de kommer ut på k&s).

Gaaaah!
Fick hem denna igår och den är grym i sin sommarkostym men så fick jag givetvis erbjudande att köpa en klocka jag verkligen verkligen vill ha så nu måste jag flippa denna!
B4C1386E-C35C-47E4-8002-40772D0B2A43.jpeg

Kommer annons under dagen, microbroderpris utlovas via PM om man är sugen! :)
Skickat med ett extra brunt läder också :D

Länk till gamla annonsen:
https://klocksnack.se/threads/nethuns-scuba-500m-automatic-pepsi.134115/

Tillbaka
Topp