• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Eftersom datumfönstret ska vara kl 6, vilket lär fräsas ut före index appliceras, så kan den ju inte vara felmonterad heller? Måste vara felaktig applicering av index. Kanske är en robot som gör det som var laddad med fel delar, eller så var det någon som såg fel på monteringsbordet.
Det är en rimlig förklaring! Fick nyligen förresten en homage där de inte borrat hålen ordentligt, på insidan av bandhornen vilket gör att sprinten inte kan fästa länken = värdelöst case. Puckot svarade "All you have to do is attach the strap to the case
Best wishes" trots att han förstod mkt väl vad jag menade ... :facepalm:

IMG_20200922_110822.jpg

Det är en rimlig förklaring! Fick nyligen förresten en homage där de inte borrat hålen ordentligt, på insidan av bandhornen vilket gör att sprinten inte kan fästa länken = värdelöst case. Puckot svarade "All you have to do is attach the strap to the case

IMG_20200922_110822.jpg
Usch! Arroganta svar ändå. Får man på såväl stora som små företag. De vet vad man menar men svarar på något annat för att slippa ta i det.

- Goddag!
- Yxskaft!

osv.

Eftersom datumfönstret ska vara kl 6, vilket lär fräsas ut före index appliceras, så kan den ju inte vara felmonterad heller? Måste vara felaktig applicering av index. Kanske är en robot som gör det som var laddad med fel delar, eller så var det någon som såg fel på monteringsbordet.
Det ska bara finnas en av den indexen i den formen och det är kl12. Totalt är det 3 olika index. På min är den formen som bara ska finnas kl12 alltså två gånger på tavlan. Helt skevt på en klocka som ska vara väldigt symmetrisk. Antar att svenska sidan mest är försäljare och kan fixa småsaker, det här är ju en större grej och måste beställas(om det går) från Hongkong. Har fått ett "take it easy" svar från europeiska sidan, vet inte om det får mig lugn eller mer arg. Återigen, inte särskilt sur på nordiska sidan, han har missat det och det gjorde jag själv. Sånt kan hända och har blivit erbjuden återbetalning. Men blir irriterad på märket och dess QC.

Men detta blir sista jag skriver om detta tills jag fått tydligare svar från Phoibos. Får hoppas det löser sig och isf. ändrar jag lite inställning till märket om det sköts snyggt. Annars får jag leta ny grå "vinterklocka" Känner mig dock osugen på klockor öht. just nu...

Det ska bara finnas en av den indexen i den formen och det är kl12. Totalt är det 3 olika index. På min är den formen som bara ska finnas kl12 alltså två gånger på tavlan. Helt skevt på en klocka som ska vara väldigt symmetrisk. Antar att svenska sidan mest är försäljare och kan fixa småsaker, det här är ju en större grej och måste beställas(om det går) från Hongkong. Har fått ett "take it easy" svar från europeiska sidan, vet inte om det får mig lugn eller mer arg. Återigen, inte särskilt sur på nordiska sidan, han har missat det och det gjorde jag själv. Sånt kan hända och har blivit erbjuden återbetalning. Men blir irriterad på märket och dess QC.

Men detta blir sista jag skriver om detta tills jag fått tydligare svar från Phoibos. Får hoppas det löser sig och isf. ändrar jag lite inställning till märket om det sköts snyggt. Annars får jag leta ny grå "vinterklocka" Känner mig dock osugen på klockor öht. just nu...
Riktigt trist. Jag hade nog tagit återbetalning och letat annan klocka. Men jag har ju själv köpt om samma Seiko-modell 3-5 ggr fast jag vetat om linjeringsproblemen. Lyckas inte slå mig från märket, men kan inte acceptera sån bristande QC. Det är ju fan pinsamt.

Whaaaaaat!! Jag trodde du skojade när du skrev att du skulle få den igår.
Jag beställde min några minuter efter dom öppnat, men jag har inte ens fått någon bekräftelse på att den är skickad :(

Mer bilder tack! Den ser ju helt galet bra ut!!

Fick mail för ungefär en timme sen att min Mako frost hämtats upp i Singapore, förväntad leverans nu på torsdag
(Beställde min dagen efter dom släpptes den 15:e september)

IMG_20200922_110822.jpg
Är det inte det du behöver göra då?
Att fästa länken i boetten.
Kör hårt MCgyver! ;)

Njuter av sista dagen med Monchard innan den ska vidare till näste testare.
Ber om ursäkt att jag varit så fåordig både i denna och Phoibospassarounden. Har haft oerhört mycket i privatlivet som behövt mina prioriteringar mer än klockorna sista tiden.
Sista kvällen med Monchard ska vi testa att gå på AW. Hårda tester nu.
IMG_20200922_162500.jpg

Tillbaka
Topp