• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

sebbru

Cartier
70-talsvibbar, gärna med lite slappt bracelet också.

E34B963B-E49D-4A7F-BCC4-100C44491065.jpeg
 

hannes

Omega
Hej!
Är sugen på en lite mindre klocka, 34-36mm, behöver köptips!
Gillar enkla GADA watches, svart urtavla, möjlighet att bära på oyster, inga konstigheter med andra ord. Drömklockan är Rolex Explorer 1016, men får nog nöja mig med något mycket billigare just nu...

Har haft en del fieldwatches (CWC G10 osv.) och gillar den mindre storleken, men saknar länken.

Seikos rätt nya SRPE55K vore perfekt om det inte vore för storleken (40mm)

SRPE55K1.png


Allt är av intresse! Max budget ca 2500–3000kr, men gärna billigare. Quartz funkar också om modellen e rätt.

Tack!
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hej!
Är sugen på en lite mindre klocka, 34-36mm, behöver köptips!
Gillar enkla GADA watches, svart urtavla, möjlighet att bära på oyster, inga konstigheter med andra ord. Drömklockan är Rolex Explorer 1016, men får nog nöja mig med något mycket billigare just nu...

Har haft en del fieldwatches (CWC G10 osv.) och gillar den mindre storleken, men saknar länken.

Seikos rätt nya SRPE55K vore perfekt om det inte vore för storleken (40mm)

SRPE55K1.png


Allt är av intresse! Max budget ca 2500–3000kr, men gärna billigare. Quartz funkar också om modellen e rätt.

Tack!
Seiko har ju den här i 36mm. Kanske kan va nåt.

 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Riktigt nöjd med denna havsstjärna från Mido! Den har potential att bli långvarig i samlingen. Mycket pang för pengen helt enkelt. Vridringen är dock alldeles för trög. Den har solida klick och linjerar perfekt men är svår att få bra grepp om. Ingen riktig toolklocka således, utan mer en 60-talsporrig cocktaildykare. Men sådana behövs också här i världen!

_DSC0020_small.jpg
_DSC0021_small.jpg
 

sebbru

Cartier
Jätte snygg! Var köpte du den och hur ligger de prismässigt?
Ja, riktigt fin är den, med galet hög kvalitet för pengen. Köpte direkt av MAEN på pre-order 2022 för 7500:-. Men tror det finns i vissa varianter fortfarande att köpa. Ligger på ca 12k nu.

 
Senast ändrad:

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Copager/homager av Explorer har aldrig varit av intresse för min del, men efter att sett några här i tråden så kittlar det lite. Den här i Ø 39 mm ser ju lite småtrevlig ut och jag vet att de som har/har haft dykare från OceanX har varit nöjda med kvaliteten.
1000010374.jpg


 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Stort tack!

Vet inte hur jag lyckats missa denhär, ser fin ut! Aningen rörig dial, men annars stämmer ju allt, storleken, länken osv.
Nån som har erfarenhet av Seiko 5's länkar? Hur känns de?
Beror på vad du gillar! :) Gamla 5-ornas länkar (SKX) är ju helt underbara, rassliga, tunna, lätta, bekväma och helt enkelt perfekta för bekväm handledstid.
Nyare 5-or är "bättre", men jag upplever dom som stelare och tyngre. Helt enkelt inte lika bekväma.
Många gnäller över att de gamla länkarna är rassliga och ihåliga, men det är ju det som gör dom så bra! Alla som säger något annat vet inte vad dom snackar om... ;)
 
Topp