Oj, kul att en Erebus hittade hit till KS! Vad tycker du om kvaliteten? Kan du jämföra med t ex Zelos, Helm eller andra micromärken?Är nöjd med min Erebus Origin
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, kul att en Erebus hittade hit till KS! Vad tycker du om kvaliteten? Kan du jämföra med t ex Zelos, Helm eller andra micromärken?Är nöjd med min Erebus Origin
![]()
Snygg den där... Nöjd, antar jag?Jag graviterar ofta till dykarna i klocklådan. Ibland måste man aktivt omväxla sig lite!
![]()
Ja, mycket nöjd! Enda "klagomålet" skulle väl vara hur tight bandstiften sitter mot boetten. Hade gärna haft alternativet att ha den på Nato. Nu har jag visserligen inte inhandlat några böjda stift och prövat heller, så kanske funkar!Snygg den där... Nöjd, antar jag?
Oj, kul att en Erebus hittade hit till KS! Vad tycker du om kvaliteten? Kan du jämföra med t ex Zelos, Helm eller andra micromärken?
Tack för ett utförligt svar! Jag var väldigt sugen själv på att köpa klockan men avstod i sista sekund enbart för att jag har femtioelva dykare i lådan redan, men efter din lilla recension så kanske jag ångrar mig lite extraJa, jag gjorde en pre-order tidigt. 299 USD för själva klockan, 35 USD för ett strap-pack med 2 FKM gummi och 1st Nato-band, 35 USD för frakten.
Sedan kostade tullen och moms totalt 1236 kr.. Så totalt landade allt på 5062 kr, såklart betydligt dyrare än om jag hade bott i Australien.
Skickades med DHL, kom på några få dagar efter de skickat den, och hämtade ut paketet den 19:e Februari. De hade sagt att de hoppades på att skicka ut alla klockor före sista Mars så att de skickades en månad tidigare kan man ju inte klaga på.
Själva klockan tycker jag är riktigt trevlig. Personligen tycker jag de är värd till och med de 5000 kr jag gav för den. Jag har aldrig sett eller känt på varken en Helm eller Zelos i verkligheten så kan inte jämföra mot de. Däremot har jag en RLG Odyssea 4 och en Borealis Portus Cale och skulle inte säga att denna är något sämre kvalitetsmässigt än de i alla fall. Jag tycker den känns välbyggd. Personligen gillar jag att hela klockan är borstat stål, den har inga polerade ytor. Sedan gillar jag att bezeln är keramisk men med matt yta. Bezelns action är riktigt bra! Likaså är dens lume, det är nog den bästa lumen jag sett och den håller i sig länge.
Jag är glad att jag köpte med strap-packet. De båda FKM gummiarmbanden är otroligt bra. Ibland glömmer jag bort att jag bär klockan då den sitter så bekvämt med gummiarmbanden. De är väldigt följsamma och jag skulle säga de mest bekväma armbanden jag någonsin testat då jag aldrig tidigare testat armband av FKM-gummi.
Länken tycker jag är väldigt trevlig med, var lätt att ändra storlek på då länkarna sitter med skruv och skruvarna kändes som bra kvalitet. Länken är bekväm och att den har "on the fly"-mikrojustering av storleken är väldigt trevligt. Sedan har både armbanden och länken "quick release" så det är lätt att byta mellan de. För 5000 kr inkl gummi-armbanden är jag mycket nöjd med mitt köp och tycker det var värt pengarna men jag hade inte betalat mer än det, speciellt då den bara har en NH35. Men just mitt exemplar verkar ligga runt -5 sek per dag så det är ju inte så dåligt.
Spoonen gör sig i alla väder, men är ju direkt lysande i solsken.Lite solsken i lunchtid.
![]()
Skitsnyggt.Idag åkte känguru-natot på Balticen![]()
Grattis och kul att du fick fatt i en MMM till slut.Graalen har landat och det här gubbskrället är otroligt glad.
Tack @MaBr för den glädjen.
![]()
MMM har allt det jag vill ha:
Nu inväntar jag vår/sommar och orange
- 42 mm
- kronan kl. 4
- bezelinsert "3H Bund"
- svart sandwichtavla
- svart datumskiva
- orange minutvisare
gummi.
![]()
Tack och för att citera en ölreklam alt. replik ur filmen En iskall i Alexandria: "Worth Waiting For".Grattis och kul att du fick fatt i en MMM till slut.
Traser har en del ur med tritium, men jag vet inget om modeller, priser, storlekar..., du får kolla runt via den här länken:
Graalen har landat och det här gubbskrället är otroligt glad.
Tack @MaBr för den glädjen.
![]()
MMM har allt det jag vill ha:
Nu inväntar jag vår/sommar och orange
- 42 mm
- kronan kl. 4
- bezelinsert "3H Bund"
- svart sandwichtavla
- svart datumskiva
- orange minutvisare
gummi.
![]()
Tackar!Skitsnyggt.
Väldigt fint! Finns definitivt Helm Vanuatu vibes men det går att faktiskt köpa. Har följt Jody i flera år nu. Fantastisk Youtube kanal.Är nöjd med min Erebus Origin
![]()