• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag blir det affordable quartz från Timex
DSC_0002_VSCO.jpeg
DSC_0001_VSCO.jpeg

Vad har folk för tankar kring svenska Bravur? Har inte sett så många klockor här på forumet.
Nya Team Heritage gillar jag.

Har någon enstaka som jag haft mina ögon på men inte varit så mycket för deras senaste alster.
Den som fångade mig mest var klockan från samarbetet med Wingårdh, passade mitt yrke och gillade den ganska avskalade designen men ändå en design som sticker ut.
Vet ej hur deras kvalitet är för som sagt blev aldrig av att jag köpte någon från dem.

Första MJW för mig. Mr Jones "M1":
20250417_095753.jpg

Än så länge är intrycket gott. Klockan känns hyfsat välbyggd och kommer på ett nylonband i "seatbelt"-stil. Om det är något man skall klaga på är det att bandet är för kort, "flärpen" når inte riktigt fram till den andra bandhållaren. (Och går knappt genom den första ... ) Annars känns bandet helt okej, och klockan är bekväm att bära. Med 18 mm bandbredd är det inga problem att hitta alternativa band.
20250417_095814.jpg

Det är inte jättesvårt att se vad klockamn är, så länge man inte är i behov av exakt tidmätning. "Några minuter över 10":
20250417_100644.jpg

Annars har klockan som syners en enkel och minimalistisk design. Det är så klart en smaksak vad man tycker om den. Man kan uppfatta klockan som lite tråkig och simpel, om man jämför med en del mer uppseendeväckande klockor i MJW:s sortiment. Å andra sidan passar klockan bra som vardagsklocka.

Har velat ha en Enicar Sherpa OPS nu i säkert 10år. Men då jag varken är gjord av pengar eller hade den goda smaken att gifta mig med en sugarmama så får jag fortsätta drömma…
Skaffade iallafall en ”lookalike of sorts”, om man har grå starr och står på 12m avstånd och inte kan något om klockor så kan man kanske missta mig och min nya klocka för coola! Speciellt i min Shepra-tisha!

Nä, men skämt åsido, jag diggar DH som fan, och har länge velat testa denna modell, tycker nog den är rätt ball ändå! Vad tycker panelen?

Längst ned är en OG OPS. :p

IMG_0317.jpeg

IMG_0306.jpeg

Har velat ha en Enicar Sherpa OPS nu i säkert 10år. Men då jag varken är gjord av pengar eller hade den goda smaken att gifta mig med en sugarmama så får jag fortsätta drömma…
Skaffade iallafall en ”lookalike of sorts”, om man har grå starr och står på 12m avstånd och inte kan något om klockor så kan man kanske missta mig och min nya klocka för coola! Speciellt i min Shepra-tisha!

Nä, men skämt åsido, jag diggar DH som fan, och har länge velat testa denna modell, tycker nog den är rätt ball ändå! Vad tycker panelen?

Längst ned är en OG OPS. :p

IMG_0317.jpeg

IMG_0306.jpeg

Inget fel på dh! Annat alternativ är ju också: https://sherpawatches.com/ops/. Men den kanske är prissatt ungefär samma som du får ge för originalet? -_-

I vilket fall, fräsig klocka!

Tillbaka
Topp