• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Riktigt härliga släpp från Baltic! Man blir ju bra sugen på en rosa med rosa tropic. 😁
1000013393.png
1000013397.png
1000013399.png
1000013395.png
Klart att du ska våga rosa
1000036521.jpg

Fantastiskt fin den där Orisen! 🤩

Färgen i sig är inget nytt, brukar sno FruBr's Onda rätt ofta. 😁 Kanske borde ha en egen, blev rätt sugen på den där rosa Balticen. Synd att den inte är något mindre bara, 34-35mm hade varit perfekt. 👌
1000013191.jpg
Du ser, då kan du stilla suget efter rosa när det blir för jobbigt 😉 Har faktiskt aldrig testat Baltic men dom lockar lite smått ibland och nu med lite nya sköna färger blev det ännu mer intressant.

Inte alls konstigt, de är ju skitfräna allihop :) Vad tycker du om SBS?
Är väldigt förtjust i den! Känns otroligt robust och betydligt tuffare än jag är. Pluspoäng att den faktiskt är "issued" fortfarande. Ger den nån sorts existensberättigande, utöver att vara tjusig - även om jag inte direkt brukar den som så :)

Jag övervägde en stund att sälja den för att ersätta med den nya ti 300. Har nånstans kommit fram till att jag ändå vill ha dag/datum på en sån här klocka. Tror jag gillar att den är svart med, särskiljer den i alla fall lite från övriga dykare i min samling.

Tldr: cwc sbs bra - om jag skulle byta ut den så vore det för en annan cwc troligen :)

Är väldigt förtjust i den! Känns otroligt robust och betydligt tuffare än jag är. Pluspoäng att den faktiskt är "issued" fortfarande. Ger den nån sorts existensberättigande, utöver att vara tjusig - även om jag inte direkt brukar den som så :)

Jag övervägde en stund att sälja den för att ersätta med den nya ti 300. Har nånstans kommit fram till att jag ändå vill ha dag/datum på en sån här klocka. Tror jag gillar att den är svart med, särskiljer den i alla fall lite från övriga dykare i min samling.

Tldr: cwc sbs bra - om jag skulle byta ut den så vore det för en annan cwc troligen :)

Bra summerat! Går i liknande tankar, en cwc kommer det bli men kan inte riktigt bestämma mig mellan SBS och den vanligare RN.

Håller med om att det svarta sticker ut lite mer. Lite mer combat, om man nu bryr sig om sånt (klart man gör)

Bra summerat! Går i liknande tankar, en cwc kommer det bli men kan inte riktigt bestämma mig mellan SBS och den vanligare RN.

Håller med om att det svarta sticker ut lite mer. Lite mer combat, om man nu bryr sig om sånt (klart man gör)
SBS’n blir också bara snyggare med åren tycker jag när färgen sakta men säkert slits bort. Men allt är ju såklart ut personligt perspektiv. Ägde själv en RN tidigare men kunde inte hålla kvar den när en sbs kom ut här på ks.

SBS’n blir också bara snyggare med åren tycker jag när färgen sakta men säkert slits bort. Men allt är ju såklart ut personligt perspektiv. Ägde själv en RN tidigare men kunde inte hålla kvar den när en sbs kom ut här på ks.

Rackarns vad många sbs det verkar florera här då. Dock känns det som att det kommer dröja länge innan en dyker upp på K&S igen haha.

Jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på vad gäller patinering. Är det coolt? Ja. Stör det perfektionisten i mig när en klocka blir skadad? Också ja. Svårt 🤔

Tillbaka
Topp