• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Köpte mig en GUL i samma färger som jag ägde 1993, åldersnoja? Javisst ;)
Recensionen är som följer.
Bezel: är fast så den linjerar perfekt
Case: 28 36 eller 42mm
Skulle tro att min var närmare 36mm -93 men valde 42mm 2025 :)
Lume: är mer eller mindre obefintlig.
Quartz: så den tickar på fint (japan) men fanns solcell variant med.
Velcro band: är retro och rätt.
Gummit: är fantastisk mjukt och följsamt, dessutom roligt att kunna byta kragarna för att piffa till dagarna ( vet dock inte om alla få med detta). Skulle hoppas att andra Japanska klockor kom med denna kvaliten och finnes ;)
Kundservice: fem stora plus.
100m: räcker oftast som bad klocka.
Caseback: hyffsat sterilt, står "svensk design, japan urverk, Mineralglas 100m
Pris: 990:- men så finns det lite rabatt att hitta med 25% ( SUMMER25 ) lite här och där så ca 750:- vilket den definitivt är värd enligt mig iallafall.

20250704_154539.jpg
20250704_154137.jpg
20250702_191328.jpg
20250630_164208.jpg
20250630_164145.jpg

Sammanfattningsvis är att det är värt att köpa en för det fantastiska gummit ( 20mm) sen är det den där känsla att igen bära en GUL 😍

Tänkte köpa en Spinnaker Dumas med gul urtavla och undrar om nån har koll på hur mycket tull man betalar ungefär om man beställer direkt från Spinnakers hemsida? Är nedsatt till 190 euro på hemsidan, finns annars på Uret och liknande för 4000kr så tänkte mest om det ändå är mer värt att beställa direkt från Spinnaker?

Edit: Hittade svaret (tror jag) på tullens hemsida. Verkar inte så dyrt med tull och moms och jag beställer mycket hellre direkt från Spinnaker

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp