Lobbyisten
Basic
Är det någon som har erfarenhet av Archimede? Jag tänkte främst på Outdoor Protect i 39mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
WoooDök upp nåt nytt idag
![]()
Samma former som vanligt (tror jag) som hos den kungliga dykaren. Men materialet är helt annorlunda. Titan Grade 5.Wooo
Berätta mera och visa boetten!
En mini FXD - fast bättreSamma former som vanligt (tror jag) som hos den kungliga dykaren. Men materialet är helt annorlunda. Titan Grade 5.
Historien började med TGN, en podcast vid namn The Grey Nato, som ville ta fram en specialutgåva av en klocka för resande folk. Titan, quartz, möjlighet till en andra tidszon samtidigt som den skulle gå att dyka med. Frågan ställdes till CWC, som av en händelse redan jobbade med en titanvariant av deras klassiska dykare. TGN-versionen blev till och gjordes i begränsad utgåva om 500 (tror jag) exemplar.
Dock lovade CWC att titanboetten skulle komma även utan collab-delen, dvs i deras eget utförande. Det är den modellen jag nu har runt handleden.
Var sugen några veckor och tänkte kanske försöka låta suget lägga sig, men det gick som vanligt. Så beställde en ny från UK sent i fredags kväll, för en vecka sen. Lördag morgon ser jag att @Finnish Joe lagt ut exakt den modell jag söker på bytslördag. Proffsigt...
Fick snabbt som attan avbryta affären med engländarna och hugga på den finska lösningen istället. Så nu är den bärgad
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Har inte varit direkt begeistrad av de fasta stiften tidigare, hade hellre haft lösa stift, men i detta utförande blir saken en annan fråga. Är man klockentusiast är det ju nästan lite porrigt. What's not to like, liksom![]()
Det var precis så jag tänkteEn mini FXD - fast bättre![]()
Gokväll! Alltför länge sen jag postade här!
Har haft fel klockor
Nu har jag en del micro märken igen..![]()
Originallänk? Måste nästan få tag i en till min![]()
Ooooooooooo… fá sér![]()
Svar ja !Originallänk? Måste nästan få tag i en till min