SalkinB
Basic
Trevligt. Kör du den på länk eller gummi? Jag har inte testat länken ännu.Har samma, gillar den starkt, lite skön Blancpain-vibe men ändå något eget uttryck med urtavlan. De ska köra ett andra släpp på den nu 21 augusti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt. Kör du den på länk eller gummi? Jag har inte testat länken ännu.Har samma, gillar den starkt, lite skön Blancpain-vibe men ändå något eget uttryck med urtavlan. De ska köra ett andra släpp på den nu 21 augusti.
Körde gummi nu när det var så galet varmt, bytte till länken nyligen men föredrar den nog på gummit.Trevligt. Kör du den på länk eller gummi? Jag har inte testat länken ännu.
Okej. Varför föredrar du gummit?Körde gummi nu när det var så galet varmt, bytte till länken nyligen men föredrar den nog på gummit.
Ok du städar hemma?![]()
Dammsugare på Bergvik.
Tyckte inte stålarmbandet var så bra, framförallt är quick-release springbarsen inte så nice. Skruvarna som gör den till quick-release är lite för långa och sticker in lite för långt i huden vilket är obekvämt. Kanske beror på hur ens handleder är formade men har hört att andra upplevt samma. Går kanske att byta springbars, eller skruva ut skruvarna och sanda ner dem något men upplevde även finishen som lite grov. Min beställning var drygt 3 veckor sen vilket jag förstod det som var pga problem med QC på just stålarmbandet. Tycker även att den gör sig väldigt bra på gummit, så kommer nog köra på det framöver.Okej. Varför föredrar du gummit?
Okej, tack, jag förstår! Ska se vad jag tycker sen när jag testar.Tyckte inte stålarmbandet var så bra, framförallt är quick-release springbarsen inte så nice. Skruvarna som gör den till quick-release är lite för långa och sticker in lite för långt i huden vilket är obekvämt. Kanske beror på hur ens handleder är formade men har hört att andra upplevt samma. Går kanske att byta springbars, eller skruva ut skruvarna och sanda ner dem något men upplevde även finishen som lite grov. Min beställning var drygt 3 veckor sen vilket jag förstod det som var pga problem med QC på just stålarmbandet. Tycker även att den gör sig väldigt bra på gummit, så kommer nog köra på det framöver.
Coolt att Farer gjorde en lite annorlund "sportstål" med integrerad länk i annan design än tidigare. Jag gillar märket efter att ha ägt en World-timer (Roche). Boettformen på denna är jag lite osäker på, men deras finish tycker jag håller hög klass för priset så det kan vara en hit i detta utförandet. Vore kul att få klämma på en av dessa.Stabilt släpp. Särskilt snygg på gummi imho:
![]()
Farer EU - Integra Tenebris - Urban Sports Watch
Integrated bracelet urban sports watch with textured blue dial. British Design. Swiss Made. Affordable mechanical watches. 30-day FREE Global Returns. 60-month Movement Guarantee.eur.farer.com
Den gör sig otroligt bra på bund får jag säga!Godmorgon. Idag blir det Tandorio som får tjänstgöra.
![]()
Det var uppe i tråden för inte så länge sen om tips på dykare i brons, sök i tråden så borde du kunna hitta lite tips. Dock oklart hur många av dem som var i 5000kr klassen.Finns det några tips på bra bronzare i 5000 kr klassen? Har kollat lite på Zelos men mycket av deras grejer är svåra att hitta.
Bilder för inspiration![]()
Mm, men av mässing och inte brons väl?Maranez har en del modeller för runt $300 + moms.
![]()
Maranez har en del modeller för runt $300 + moms.
![]()
Jag killgissar utan att ha läst om modellen, men generellt är mässing betydligt ljusare. Det där ser ut som CuSn8 brons.Mm, men av mässing och inte brons väl?
Ja, det är sant. Den åldras väl kanske inte på samma sätt.Mm, men av mässing och inte brons väl?