• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_9105.jpeg

Dammsugare på Bergvik.

Okej. Varför föredrar du gummit?
Tyckte inte stålarmbandet var så bra, framförallt är quick-release springbarsen inte så nice. Skruvarna som gör den till quick-release är lite för långa och sticker in lite för långt i huden vilket är obekvämt. Kanske beror på hur ens handleder är formade men har hört att andra upplevt samma. Går kanske att byta springbars, eller skruva ut skruvarna och sanda ner dem något men upplevde även finishen som lite grov. Min beställning var drygt 3 veckor sen vilket jag förstod det som var pga problem med QC på just stålarmbandet. Tycker även att den gör sig väldigt bra på gummit, så kommer nog köra på det framöver.

Tyckte inte stålarmbandet var så bra, framförallt är quick-release springbarsen inte så nice. Skruvarna som gör den till quick-release är lite för långa och sticker in lite för långt i huden vilket är obekvämt. Kanske beror på hur ens handleder är formade men har hört att andra upplevt samma. Går kanske att byta springbars, eller skruva ut skruvarna och sanda ner dem något men upplevde även finishen som lite grov. Min beställning var drygt 3 veckor sen vilket jag förstod det som var pga problem med QC på just stålarmbandet. Tycker även att den gör sig väldigt bra på gummit, så kommer nog köra på det framöver.
Okej, tack, jag förstår! Ska se vad jag tycker sen när jag testar.

Stabilt släpp. Särskilt snygg på gummi imho:

Coolt att Farer gjorde en lite annorlund "sportstål" med integrerad länk i annan design än tidigare. Jag gillar märket efter att ha ägt en World-timer (Roche). Boettformen på denna är jag lite osäker på, men deras finish tycker jag håller hög klass för priset så det kan vara en hit i detta utförandet. Vore kul att få klämma på en av dessa.

Håller med om gummibandet också, bra att det går att byta. ffa på dessa i den lägre prisklassen.

Finns det några tips på bra bronzare i 5000 kr klassen? Har kollat lite på Zelos men mycket av deras grejer är svåra att hitta.
1000007517.png
1000007518.jpg
Bilder för inspiration
Det var uppe i tråden för inte så länge sen om tips på dykare i brons, sök i tråden så borde du kunna hitta lite tips. Dock oklart hur många av dem som var i 5000kr klassen.

Men Glycine combat sub finns iaf i brons strax över 5000-6000kr.

Annars är nog många snarare en bit över 10 000kr.

Denna Moana brons är iaf under 10 även om den är en bit över 5.

Tillbaka
Topp