• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dessa nya Thorn såg ju riktigt grymma ut, speciellt den blåa snowflake. Försöker hålla mig borta från dessa kinesiska men får se om man kan hålla sig…. Hade dem haft lite finare kronskydd som smalnar av samt akrylglas så hade jag nog slagit till direkt. Kanske kommer en V2.

IMG_6459.jpeg

Senast ändrad:
Köpte en intressant klocka i kväll på tradera.... Men vad är de för något jag köpt??
Inte en aning om märket i alla fall sitter de automatiskt Miyota urverk i den inget märkvärdigt verk.
Men brukar ticka på fint och pålitligt så är säkert en trevlig bruksklocka. Köpte den mest för den är
designad i Sverige vilket alltid är kul o en allmänt fin klocka på de... Men om någon har lite information
om märket i sig vore roligt att veta lite om den..

idag374.jpg

idag377.jpg

idag378.jpg

Tycker själv den påminner eller kanske har ett släktskap men en annan klocka jag heller inte har en aning om vad
de är men Aevi Stockholm de klockorna har dock qvartsurverk så okänt för mig om de har något samband annat än
huvudstadsbenämningen...
idag379.jpg

Men om någon sitter inne med information är jag allt bra nyfiken annars får jag väl nöja mig med en trevlig klocka till...

Köpte en intressant klocka i kväll på tradera.... Men vad är de för något jag köpt??
Inte en aning om märket i alla fall sitter de automatiskt Miyota urverk i den inget märkvärdigt verk.
Men brukar ticka på fint och pålitligt så är säkert en trevlig bruksklocka. Köpte den mest för den är
designad i Sverige vilket alltid är kul o en allmänt fin klocka på de... Men om någon har lite information
om märket i sig vore roligt att veta lite om den..

idag374.jpg

idag377.jpg

idag378.jpg

Tycker själv den påminner eller kanske har ett släktskap men en annan klocka jag heller inte har en aning om vad
de är men Aevi Stockholm de klockorna har dock qvartsurverk så okänt för mig om de har något samband annat än
huvudstadsbenämningen...
idag379.jpg

Men om någon sitter inne med information är jag allt bra nyfiken annars får jag väl nöja mig med en trevlig klocka till...
En snabb googlesökning gav nedan. Aldrig hört talas om märket innan.
IMG_6799.jpeg

Lustigt ditt google måste vara bra mycket bättre än de i min dator!! För själv inte hittat ett smack...
Men tack för den hjälpen nu vet jag i alla fall att klockan bör vara runt 10 år gammal så gissar de är ett
märke som kommit och försvunnit... Ska försöka hitta lite mer om de...
Mer mikro kan det ju således inte bli.😄
Snygg klocka för övrigt.👍

Lustigt ditt google måste vara bra mycket bättre än de i min dator!! För själv inte hittat ett smack...
Men tack för den hjälpen nu vet jag i alla fall att klockan bör vara runt 10 år gammal så gissar de är ett
märke som kommit och försvunnit... Ska försöka hitta lite mer om de...
så mycket lättare de var söka när man stavade med två uu missade den detaljen...
fanns plötsligt mycket att läsa och tydligen gjörde de enbart 75st klockor av varje modell..

Stort tack efter jag fått till mig att klockan heter LUUR Lindorm så gjorde de sökningen riktigt enkel..
Just de exemplaret jag köpte såldes runt 2017-18 och modellen heter "Gold Savile" nypris på 5000kr då
och endast 75 klockor tillverkades av den modellen och av märket enbart 300st så man får väl säga att
de verkligen är en udda klocka... Köpte den för vad jag tycker billigt nos 1000kr och köptes ändå på
tycke och smak vilken skiljer rejält från person till person. I alla fall trevligt få reda på vad som snart
landar i samlingen och ska bli kul se den på annat än bild.

Ha de gott/Peter

Stort tack efter jag fått till mig att klockan heter LUUR Lindorm så gjorde de sökningen riktigt enkel..
Just de exemplaret jag köpte såldes runt 2017-18 och modellen heter "Gold Savile" nypris på 5000kr då
och endast 75 klockor tillverkades av den modellen och av märket enbart 300st så man får väl säga att
de verkligen är en udda klocka... Köpte den för vad jag tycker billigt nos 1000kr och köptes ändå på
tycke och smak vilken skiljer rejält från person till person. I alla fall trevligt få reda på vad som snart
landar i samlingen och ska bli kul se den på annat än bild.

Ha de gott/Peter
Fanns till och med en egen tråd här.

Thread 'LUUR - Svensktillverkad klocka' https://klocksnack.se/threads/luur-svensktillverkad-klocka.32890/

Nån med åsikter kring HGP? Quartzarna ser duktigt trevliga ut... Nedan som lockar speciellt.

För den som gillar att matcha klockan med drickan?
Känner inte till märket men drickorna har man väl provat nån gång.

1756270674621.jpeg
De har rätt gott självförtroende som begär 14290 dollars för vad som i mina ögon förefaller vara en rätt standard microdinka med ett Miyota 9075.

Eller är jag dum och missar något som motiverar priset? (ej ovanligt isf)

Nån med åsikter kring HGP? Quartzarna ser duktigt trevliga ut... Nedan som lockar speciellt.
Sett en sådan till försäljning men det var kanske i en FB-grupp

De har rätt gott självförtroende som begär 14290 dollars för vad som i mina ögon förefaller vara en rätt standard microdinka med ett Miyota 9075.

Eller är jag dum och missar något som motiverar priset? (ej ovanligt isf)
Jag tror att det är ett litet valutafel. Det ska förmodligen vara SEK 14290 men valutan skrivs felaktigt ut som USD på respektive modellspecifika sida. På överblickssidan är alla modeller prissatta i SEK.

Sett en sådan till försäljning men det var kanske i en FB-grupp
Sålde min i helgen kan nog varit den (låg på K&S).

Det enda jag ogillade var att den kunde upplevas lite stor mot vad jag hade velat i den designen och som gjorde den användes lite. Har liknande boett från Watchdives i 39mm som passa mig bättre. I övrigt väldigt trevlig 🙂

Haft både en svart och en orange. Inget negativt att säga egentligen, älskar också när länkar har quick-release. Testa en om du får möjligheten!

Jag tror att det är ett litet valutafel. Det ska förmodligen vara SEK 14290 men valutan skrivs felaktigt ut som USD på respektive modellspecifika sida. På överblickssidan är alla modeller prissatta i SEK.
Det verkar rimligare - anledningen till min reaktion var att jag var inne på sidan för ett par dagar sedan och då fick jag upp priset både som $14.290 och ~140.000 SEK 😂 var tvungen att kolla framlänges och baklänges med fick samma galna pris hur jag än gjorde och kunde för mitt liv inte begripa vilka som var den tilltänkta kundkretsen 😂

Tillbaka
Topp