• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Traska Commuter
IMG_7035.jpeg

Någon på Reddit lyckades ta en skärmdump på Baltics kommande uppdatering av Aquascaphe, sidan lades tydligen ut av misstag i förtid.
grnhocilmypf1.jpeg

För mig som gillar retro-inspirerad mer än ren retro så ser det bra ut. Men hade gärna sett den utan kronskydd.
Baltic själva lättar visst på skynket den 22:a.

Någon på Reddit lyckades ta en skärmdump på Baltics kommande uppdatering av Aquascaphe, sidan lades tydligen ut av misstag i förtid.
grnhocilmypf1.jpeg

För mig som gillar retro-inspirerad mer än ren retro så ser det bra ut. Men hade gärna sett den utan kronskydd.
Baltic själva lättar visst på skynket den 22:a.
Gillar skarpt. Lite mjukt intryck men på ett positivt sätt för mig iaf med de applicerade indexen med bullig 12 samt lite knubbiga visare.

Nej, absolut inte. Jag föredrar cheap thrills for många dyrare men... ibland önskar jag att jag höll i pengen och väntade. Därför undrar jag, var inget illa ment.

Förstod vad du mena. Jag kan tänka så med, tills jag inser jag ändå ägt klockor för den maxpeng jag är bekväm med just nu och flippat de lika fort med så vet inte om de var mer spännande för egen del 🙂

Kan däremot ångra jag inte köpte ex en Panerai/Planet ocean/submariner innan jag fick barn, då kunde jag prioritera mig själv (och sparandet) på ett annat sätt.

Senast ändrad:
Förstod vad du mena. Jag kan tänka så med, tills jag inser jag ändå ägt klockor för den maxpeng jag är bekväm med just nu och flippat de lika fort med så vet inte om de var mer spännande för egen del 🙂

Kan däremot ångra jag inte köpte ex en Panerai/Planet ocean/submariner innan jag fick barn, då kunde jag prioritera mig själv (och sparandet) på ett annat sätt.
Mm är där själv nu. Precis fått barn och det blir jävligt svårt att motivera ev explorer eller seamaster tex 😅 men blir nog att lägga undan en liten peng iaf till framtiden. Dock måste jag ju ha nya seikon..gene kratzmodellen. Men.. cheap thrill, kanske kan flyga under radarn

Mm är där själv nu. Precis fått barn och det blir jävligt svårt att motivera ev explorer eller seamaster tex 😅 men blir nog att lägga undan en liten peng iaf till framtiden. Dock måste jag ju ha nya seikon..gene kratzmodellen. Men.. cheap thrill, kanske kan flyga under radarn
Har nog också samma tanke fast slår man ihop alla klockor man köpt under åren skulle en speedy inte vara omöjlig att köpa istället 😅
Blir att spara ihop till man fyller 40 för att köpa något i den prisklassen just nu, svårt att säga vad det blir bara för man ändrar sig stup i kvarten 😬

Dagens mikro samt nyförvärv. Ett kontroversiellt släpp från Autodromo. Digitala ”Group C”.

Folk hade en del starka åsikter minst sagt ( och har förmodligen fortfarande ) vid lanseringen vilket jag har full förståelse för. Men när allt kommer omkring är inte vårat klocksamlande rationellt ;)

Personligen gillar jag klockan om jag ska vara ärlig. Det hjälper nog att jag är fan av Autodromo’s designspråk. Gummit som medföljer åkte av i förmån för ett velcroband från Formex.

IMG_3266.jpeg

Tillbaka
Topp