• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Weiss Standard Issue 38mm.

20251116_090558.jpg

När jag köpte den här för snart fem år sedan, december 2020 och då kostade den $1200 direkt från Weiss. Idag säljer Weiss sina klockor för mer än det dubbla, även om det inte är exakt samma modell längre. Kanske har det då trots att det är ett litet märke diskvalificerat sig från denna tråden?

När jag tittade in sakandes som sagt just denna modell, men det finns en automatiskt 38mm med liknande estetik och sen en 42mm som är lite annorlunda. Den här kallad "Gauge series" som i mätinstrument tyckte jag var läcker:

gauge.jpg

Är den trettio tusen kronor häftig? Mindre säker på det. :)

Weiss Standard Issue 38mm.

20251116_090558.jpg

När jag köpte den här för snart fem år sedan, december 2020 och då kostade den $1200 direkt från Weiss. Idag säljer Weiss sina klockor för mer än det dubbla, även om det inte är exakt samma modell längre. Kanske har det då trots att det är ett litet märke diskvalificerat sig från denna tråden?

När jag tittade in sakandes som sagt just denna modell, men det finns en automatiskt 38mm med liknande estetik och sen en 42mm som är lite annorlunda. Den här kallad "Gauge series" som i mätinstrument tyckte jag var läcker:

gauge.jpg

Är den trettio tusen kronor häftig? Mindre säker på det. :)

Och tillägg: Remmen på den första bilden är från @Ragnr och hans fantastiska försäljning i en tråd. Verkligen toppåklass på bandet, och jag ser fram emot att se detta läder åldras på en av mina favoritklockor. :)

Har någon i tråden hanterat Erebus Ascent HAQ? De ska släppas igen nu på lördag och jag är sugen på att hugga en, ser ut som en perfekt set and forget att ha bredvid en mekanisk klocka. Skulle tacksamt ta emot omdömen :)

Blev också lite sugen. Jag kollade första gången de körde preorder när modellen släpptes, men visst fasen har de höjt priset? Eller så hade de något erbjudande då som inte kommit åter.
Jag skulle tro att priserna är likadana, kollade hans klipp från första släppet. Fortfarande väldigt prisvärt tycker jag!

Blev också lite sugen. Jag kollade första gången de körde preorder när modellen släpptes, men visst fasen har de höjt priset? Eller så hade de något erbjudande då som inte kommit åter.

Minns inte vad dom kostade då. Fanns den i 36 med förra gången? Jag noterade bara 39an då och tänkte att kommer den i 36mmversion blir det svårt att stå emot. Blir det strax under 5k med avgifter tro?

Brew och Teddy Baldasarre släppte precis nån sorts samarbete:

Även om jag faktiskt gillar andra Brew-klockor mer än den där så kan jag inte låta bli fascineras av deras storytelling... inklusive mer eller mindre efterinspelade snack om designprocessen, färgval och annat. Nån sorts briljant marknadsföring, ganska billig jämfört med att sponsra kändisar och sportevenemang. Teddy kan nu börja dra lite konkret nytta av alla tusentals timmar han lagt på att göra Youtube-videos. :)

Vad skulle ni säga är den bästa homagen för GS Atera valley (SLGA025) ? Otroligt vacker dial, som jag hoppas kunna införskaffa. Närmaste jag hittat hittills är Watchdives wd0003, som jag klickade hem för 104$

Bilagor

• IMG_4419.jpeg
    IMG_4419.jpeg
    213.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_4420.jpeg
    IMG_4420.jpeg
    182.1 KB · Visningar: 1
Upptäckte Möels och deras 369 igår, underbara klockor! Vilken färg har du på din urtavla?

Terra Brass kallar de den:

Brew och Teddy Baldasarre släppte precis nån sorts samarbete:

Även om jag faktiskt gillar andra Brew-klockor mer än den där så kan jag inte låta bli fascineras av deras storytelling... inklusive mer eller mindre efterinspelade snack om designprocessen, färgval och annat. Nån sorts briljant marknadsföring, ganska billig jämfört med att sponsra kändisar och sportevenemang. Teddy kan nu börja dra lite konkret nytta av alla tusentals timmar han lagt på att göra Youtube-videos. :)
jag gillar den starkt! Riktigt bra blå färg på tavlan, schysst storlek som kommer passa många handleder och en trevlig retrokänsla. Hade kunnat tänka mig en om jag inte var sen på bollen, nu är de helt slutsålda.

1763540636838.png

jag gillar den starkt! Riktigt bra blå färg på tavlan, schysst storlek som kommer passa många handleder och en trevlig retrokänsla. Hade kunnat tänka mig en om jag inte var sen på bollen, nu är de helt slutsålda.

1763540636838.png

Jo, jag gillade mycket av det. Sen följer det väl lite trender, både Brew och den Möels jag nyss postade bilder på har lite drag av tv / kudd-format som varken är runt eller fyrkantigt. Själv är jag säkert inne i ett skov där jag gillar lite mer färger så Brews lite mer färgglada gillar jag men den här kändes lite anonym. Fast det lite mer nedtonade är kanske vad som vinner i längden. :)

Tillbaka
Topp