• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Storlek på klocka

Hej! Behöver experthjälp. Fick idag hem klocka från Longines. Deras Diver i 36 mm. Kan inte bestämma mig om jag ska behålla eller inte, då jag är osäker på storleken. Vad anser ni? 36 mm klocka för litet på en mans handleder? Bifogar bilder, svårt göra det rättvisa men skulle säga den är nästan mindre än 36 mm när man bär den. Mer åt 35 mm hållet. Hör gärna era åsikter. Tack på förhand. (Andra klockan på bilden är i 38 mm)
Eftersom du frågar är du uppenbart inte nöjd. Lämna tillbaka! Eller kommer andras åsikt ändra din?

Bara att använda ett tag så kommer du sälja den för stora dressaren. Utan att vilja låta dryg ser du inre ut att ha så kralliga handleder?
Jag har själv en supercompressor på 36mm och passar prima till mina mellanmjölkshandleder om 17.5cm
IMG_20180727_071509.jpg

20200409_234337.jpg
Jag tycker det ser bra ut. Själv kan jag inte ha klockor under 40mm. Men jag har 20,5 - 21 cm handled.
Kör på den klockan, den klär dig.
Snyggt med dom två kronorna.

Senast ändrad:
Bara att använda ett tag så kommer du sälja den för stora dressaren. Utan att vilja låta dryg ser du inre ut att ha så kralliga handleder?
Jag har själv en supercompressor på 36mm och passar prima till mina mellanmjölkshandleder om 17.5cm
IMG_20180727_071509.jpg
Skriver du till mig nu?
Isåfall måste jag påpeka att jag intw ser denna som en dressare. Snarare som en lite stiligare vardagsklocka.
En dressklocka bör absolut vara under 40mm anser jag, helst runt 36, 37. Provade en Vacheron Traditionelle. Den satt
Screenshot_20200410-062413_Samsung Internet.jpg
fint, det enda jag inte gillar med modellen är bandhornen och priset

Och min handled är också ca 17.5.

Skriver du till mig nu?
Isåfall måste jag påpeka att jag intw ser denna som en dressare. Snarare som en lite stiligare vardagsklocka.
En dressklocka bör absolut vara under 40mm anser jag, helst runt 36, 37. Provade en Vacheron Traditionelle. Den satt
Screenshot_20200410-062413_Samsung Internet.jpg
fint, det enda jag inte gillar med modellen är bandhornen och priset

Och min handled är också ca 17.5.
Nä till TS :)

Tycker för visso 42mm i sådan boett är för stort på 17.5 om jag nu ska uttrycka en åsikt där. Det ser vettigt ut på "pocket shorts" men om man tar vanligt WS eller framför allt bara kollar vad tiden är, tror jag den upplevs för stor :)

Senast ändrad:
Instämmer med många i tråden. 36mm är klass och funkar fint. Har själv alltid varit rädd att det ska vara för litet på mina drygt 17,5 handleder men har alltid suttit nice när klockan väl är på.

36mm är verkligen the sweet spot, och det glädjer mig att det verkar vara en kollektiv uppfattning! :D

Jag har drygt 20cm runt handleden och skulle aldrig få för mig att köpa stora LLD. Nej, 36:an är perfekt, körbarakör! :)

Hej! Behöver experthjälp. Fick idag hem klocka från Longines. Deras Diver i 36 mm. Kan inte bestämma mig om jag ska behålla eller inte, då jag är osäker på storleken. Vad anser ni? 36 mm klocka för litet på en mans handleder? Bifogar bilder, svårt göra det rättvisa men skulle säga den är nästan mindre än 36 mm när man bär den. Mer åt 35 mm hållet. Hör gärna era åsikter. Tack på förhand. (Andra klockan på bilden är i 38 mm)
Tycker 38mm men 36 är indeed tillfredställande nog. Om jag fick välja; 38 :)

Tillbaka
Topp