• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Studentklocka. 20K

Menar du Sjöö Sandström Skydiver? :)

Rätta gärna mig om jag har fel. Men vad är Breitling skydiver? Menar du möjligtvis Sjöö Sandström skydiver?:)
IMG_1055.JPG

Edit två på bollen

Skyracer skulle jag gissa att han menar. Den är ny, från Breitling och svart :)

Tag H med ETA funkar jättebra. Har haft min i snart 13 år och absolut nöjd med hur den håller tiden.

Om han planerar att gå in i klockträsket så bör han köra begagnad aquaracer, det är för stor risk att man vill sälja det man har och köpa något annat om man reggar sig här.
om han inte är så intresserad egentligen, utan mest vill ha en fin klocka som present till sig själv så kör ny. Det är kul att plocka ut en ny klocka där varje repa är sin egen. Om han gillar aquaracern så är väl det bara att köra på den. :)

Min
omega aqua terra 8500 grey 38.5 mm, 20 000 + lite extra
jag tror ref nummer är

231.10.39.21.06.001
skicka pm vid intresse. Mer klocka lär han inte få för sina pengar.
Tag H är ett soft brand jämförelsevis, och köp för guds skull inte en Sjöööö Sandström ny.
Lånad bild, min är välanvänd.
4184396322_02c5c8849f.jpg
Vad är det för fel att köpa en ny Sjöö Sandström?

Min
omega aqua terra 8500 grey 38.5 mm, 20 000 + lite extra
jag tror ref nummer är

231.10.39.21.06.001
skicka pm vid intresse. Mer klocka lär han inte få för sina pengar.
Tag H är ett soft brand jämförelsevis, och köp för guds skull inte en Sjöööö Sandström ny.
Lånad bild, min är välanvänd.
4184396322_02c5c8849f.jpg
Dummaste jag hört, varför ska han inte köpa en ny SS?

Om han planerar att gå in i klockträsket så bör han köra begagnad aquaracer, det är för stor risk att man vill sälja det man har och köpa något annat om man reggar sig här.
om han inte är så intresserad egentligen, utan mest vill ha en fin klocka som present till sig själv så kör ny. Det är kul att plocka ut en ny klocka där varje repa är sin egen. Om han gillar aquaracern så är väl det bara att köra på den. :)
Kan alltid hoppas att vi får en ny medlem snart :)

Fantastiskt många bra förslag! Tackar och bockar!
Blir väl ett inköp under sommaren så det kommer definitivt att lägga upp några bilder!

Vad är det för fel att köpa en ny Sjöö Sandström?

Dummaste jag hört, varför ska han inte köpa en ny SS?

Min gissning är att de sjunker rejält om man jämför nypris med begpriser, och jämför med andra märken. Motbevisa mig gärna, tills dess antar jag att jag har rätt.

Ytterst få märken tappar inte stora pengar i början. Därför rekommenderas beg. Speciellt vad gäller "soft" varumärken som SS.

Min gissning är att de sjunker rejält om man jämför nypris med begpriser, och jämför med andra märken. Motbevisa mig gärna, tills dess antar jag att jag har rätt.

Ytterst få märken tappar inte stora pengar i början. Därför rekommenderas beg. Speciellt vad gäller "soft" varumärken som SS.
Personen i fråga kanske ska behålla klockan och då spelar det ingen roll om den tappar i värde.

Senast ändrad:

Jo, visst kanske dem sjunker lite i värde.
Men hur kul är det att hålla på med klockor (eller någon annan hobby) om man aldrig ska förlora pengar på de...
Sen tror jag inte så många bryr sig vad klockan är värd om 5 år.

Jag tycker din lilla barndomskompis ska ta 20K och lägga in som handpenning på en begagnad riktigt stöddig klocka. Sikta högt!

Varför inte en skön Explorer II homage? Lär säkert imponera på jobbintervjun i London... Snyggt datumfönster, fick inte hela 2:an plats?
bild5.jpg

Personen i fråga kanske ska behålla klockan och då spelar det ingen roll om den tappar i värde eller så kan det vara som så att personen skiter i om den tappar i värde och uppskattar känslan av en ny klocka.
Jag skulle köpa en ny ss alla dagar i veckan före din gamla omega!
Se nedan.

Jo, visst kanske dem sjunker lite i värde.
Men hur kul är det att hålla på med klockor (eller någon annan hobby) om man aldrig ska förlora pengar på de...
Sen tror jag inte så många bryr sig vad klockan är värd om 5 år.

Kul att ni killar har råd och är koola med att pissa bort pengar, vi är många som inte kan eller känner för det. Omega har sina svagheter, det skall erkännas, men globalt sett tror jag väldigt få skulle välja en SS före Omega. Visst är det lite kul att SS är "svenskt" och har verksamhet här, men där någonstans tar USP:arna slut.

Tillbaka
Topp