• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Studentpressent!

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vad sägs om en Aqua Terra mid size blå aka Skyfall?

Finns nya på chrono24 under 30'

Lycka till!
Ja den är trevlig, känns som en bra allround-klocka

900170d1355088184-best-price-skyfall-aqua-terra-8097058308_11b460c7e1_b.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Med tanke på din text där ner... "I am Seamaster" så antar jag att du har en Seamaster.
Vilken och vad tycker dom om den?

Hehe, helt riktigt så har jag en seamaster 2255.80! Modellen tillverkas inte längre och ligger en bra bit under din tänkta budget. I övrigt så älskar jag den!:)

Kikade länge på en ny seamaster pro eller en Black bay och hade jag köpt en ny så hade jag valt BB:n. Valet är rent utseende mässigt (japp, så ytlig är jag!).



 

WBergdahl

Panerai
Hehe, helt riktigt så har jag en seamaster 2255.80! Modellen tillverkas inte längre och ligger en bra bit under din tänkta budget. I övrigt så älskar jag den!:)

Kikade länge på en ny seamaster pro eller en Black bay och hade jag köpt en ny så hade jag valt BB:n. Valet är rent utseende mässigt (japp, så ytlig är jag!).
*Bild på klocka*
*Bild på klocka*

Okejokej... Påminner väldigt mycket om den jag kollar på! :p
Jag går även jag helt efter utseende när båda uren är av så pass hög klass! ;)
 

Landshark

Cartier
Inte begagnat och inte Rolex!? Du gillar alltså inte den här studenten speciellt mycket! I annat fall hade du ju köpt just en begagnad Rolex 16610. Jag menar, om syftet var att studenten i fråga skulle bli själaglad. Utan du vill mer ge en "så kan du lära dig att själv tjäna ihop med pengar till en riktig klocka, påga- (alternativt tösa-) drul!"

Någon ska ju lära dem!

I så fall lägger jag min röst på Black Bay:en. Tidlös, cool och aldrig fel!

Lagom trevlig studentfest hoppas jag att det blir! :p
 

Landshark

Cartier
Var kanske lite väl sarkastisk i gårdagens inlägg. Mitt åt!

Men berätta gärna vad det blev för klocka och om studenten ifråga blev nöjd.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Speedy Pro, har länk och är en riktig klassiker. Speedmaster reduced är inget jag skulle köpt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
för en som inte vet skillnaden?

Pro är originalet med historien om månklockan, är större med sina 42 mm, och är betydligt mer attraktiv på andrahandsmarknaden om du någonsin vill sälja. Googla på Spedmaster Pro/moonwatch så får du upp mycket mer information.
 
Topp