• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen JLC

billo

Cartier
Shit va tråkigt. Har du någon bild på klockan så man kan hålla ögonen öppna om de dycker upp nån annons. Är inne dagligen på blocket och kollar klockor. "Fönster shoppar" bara tyvärr.
 

Belic

Cartier
Jag förutsätter att brorsan varit nere på gymmet och snackat med personalen?
Är det ett gym där man reggar sitt kort vid ankomst så borde skaran av presumtiva tjuvar/upphittare vara tämligen liten.

Edit: kolla även om de har kameraövervakning och be dem spara filmen från aktuell tidsperiod.


Plus att ett kort kostar runt 1000kr/månaden vilket bör minska tjyveriet ännu mer.
 

Hugii

Audemars
Varför "hänger" man klockan i ett skåp? Varför inte lägga den i väskan?
Varför lägger man inte klockan i väskan långt före man kommer till gymmet. Att stå där och skyllta på den när man byter om för att sedan lämna den längst fram på "hyllan". Hmmmm.
Och dessutom gick han inte tillbaka när han upptäckte detta? Det är väl det första man gör!

Tråkigt för din bror, men vissa ska kanske ha bara mobilen som "tidmätare" :)
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Tråkigt när det händer. Hoppas att den kommer tillbaka.

Jag brukar alltid ha på mig klockan, eftersom jag i dagsläget bara har sportur. Klarar dom att dykas några hundra meter med, så klarar dom lite svett också. Skulle jag av någon anledning få för mig att inte ha den på mig så skulle jag gömt den i bilen. Risken för inbrott finns, men den är knappast mindre än att hänglåset på ett gymskåp knipsas. Dessutom är jag fullt medveten om att jag själv ibland är ganska tankspridd och hade lätt kunnat glömma den i skåpet.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Om han glömde dn i skåpet så behöver ju inte upphittaren ha en aning om att klockan är värd 80 000 kr, dessutom kan det ju vara så att personen som hittade den helt enkelt glömt att lämna in den i receptionen och kanske (förhoppningsvis) går tillbaks någon annan dag och lömnar in den.

Jag kan erkänna att jag själv hittat t ex mobiltelefoner som jag slöngt ner i väskan med tanken "jag lämnar in den på vägen ut" för att helt glömma det och hitta den i botten på ryggsäcken 6 månader senare.
 

Mille79

Trollungen
Om han glömde dn i skåpet så behöver ju inte upphittaren ha en aning om att klockan är värd 80 000 kr, dessutom kan det ju vara så att personen som hittade den helt enkelt glömt att lämna in den i receptionen och kanske (förhoppningsvis) går tillbaks någon annan dag och lömnar in den.

Jag kan erkänna att jag själv hittat t ex mobiltelefoner som jag slöngt ner i väskan med tanken "jag lämnar in den på vägen ut" för att helt glömma det och hitta den i botten på ryggsäcken 6 månader senare.

Det kan man ju hoppas på. Han ska till gymmet idag och se om dom kan hjälpa på något sätt. Ja, man kan nog säga att han är tankspridd. Jobbar inom finanssektorn och snittar nu 80 tim/ vecka.
 

billo

Cartier
Försäkringsbedrägeri, alzheimers eller en kombination av båda.

Jag är inte säker, men har svårt att tro att försäkringsbolaget täcker detta. Då man brustit i aksamhetskravet. En klocka för 80000 kr skall man inte glömma i ett skåp. Bortaskyddet som skall täcka plötslig och ofortsätta händelser har ofta ett ersättnings på upp till 50000 kr.

Men de kan ju oxå vara så att man berättar en annan historia till försäkringsbolaget samt har tecknat en utökad/klockförsäkring.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Folk glömmer barn i bilar mer eller mindre regelbundet, en kinesisk violinist glömde precis en antik violin för 3,5 miljoner på ett tåg, så att glömma en klocka i ett skåp är nog fullt möjligt...

Jaja. Glömma barn i bilen är väl en sak. Men nu är det ju en KLOCKA vi pratar om. Det är ju för i h-vete ingenting man bara glömmer hur som helst.
 

Josef B

Bestraffaren
Har alltid klockan på mig när jag tränar. Alternativt att jag har den i fickan i munktröjan. Aldrig att jag har klockan i skåpet.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Folk glömmer barn i bilar mer eller mindre regelbundet, en kinesisk violinist glömde precis en antik violin för 3,5 miljoner på ett tåg, så att glömma en klocka i ett skåp är nog fullt möjligt...

Att skaffa barn till höger och vänster är inte speciellt svårt. Att fixa 80 bananer som man lägger på en klocka visar på någon form av intelligens.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Tråkigt för din bror hoppas det löser sig. Ett tips:
Sätt klockan på barnet så får du med dig båda;)
 

Mille79

Trollungen
Det är inte så mycket pengarna. Han har haft klockan i 5 år och köpte den av en god vän.

Men som han sj sa "jag förtjänar fan ingen klocka när jag är så klantig"
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Inte för killar på ett nätforum dedikerat till klockor, skulle nog påstå att det är lättare att skaffa 80 k till en klocka än att hitta en tjej att göra barn med ;)

Hmm! Du kan ha rätt men jag tycker mig se en trollpacka vid varje gatuhörn vars äggstockar står i givakt. Några 80 bananer har jag aldrig sett till men det är ju bara mina erfarenheter ;)
 
Topp