• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen Rolex Datejust 116234 20/9-2017

Sjukt tråkigt för din kompis. Själv lämnar jag dock inget av större värde i förvaringsfack eller liknande. Vi lever tyvärr i ett samhälle där det finns banditer överallt.
 

UNO

Panerai
Tråkigt
Det finns några gym där det aldrig skulle inträffa eller där risken i vart fall är vesäntligt lägre.
 

Zingo

Rolex
Dom trixar upp låset på något sätt, går igenom fickorna och hänger tillbaka låset som inget hade hänt.. Så ingen bultsax.
Som jag skrev i förra tråden om stöld på SATS, deras egna lås är ett skämt och tar inte många sekunder att dyrka upp för en kunnig (se Youtube). Värt att lägga en hunka på Classe för ett säkrare lås. Dock inte helt ovanligt att de slår sönder själva låsanordningen på skåpet (man ser spår av det lite då och då) om än att det låter mer och torde därmed vara mer riskabelt.
 

PANI

Cartier
Hur går stölderna till? Går folk in med bultsax och klipper upp låsen? @Patrik Nilsson hur stals din väns klocka?
Dom trixar upp låset på något sätt, går igenom fickorna och hänger tillbaka låset som inget hade hänt.. Så ingen bultsax.
Precis som @P-vakten beskriver så tror jag de är jävligt smidiga. Folk runt om fattar säkert knappt vad som händer då de är snabba på att få upp skåpet och därefter låser de. Som någon skrev ovan känns de som en hundring extra för ett säkert lås är välinvesterat.
 

Beastmode

Omega
Otroligt tråkigt att höra..
men påtal om att vissa personer har en tendens att göra det lätt för tjuven. Härom dagen när jag tränade gick skåpsägaren precis intill mig in i duschen och lämnade sitt skåp på vid gavel. Klocknörd som jag är la jag märke till en helt exponerad tag Heuer carrera!!! troligen värd dryga 30tkr. Det var som att be att få den stulen...
 

Snus

Omega
Beklagar verkligen att folk inte vet skillnad på mitt å ditt, hoppas verkligen klockan kommer till rätta

Med tanke på att den säkerligen kommer i omlopp om ett tag så hörde jag av en god vän att vissa som får sina klockor stulna lägger upp serienumret på ett forum, är det en bra/dålig ide?
 
Jag blev tyvärr utsatt för stöld idag på SATS Spårvagnshallarna. Låset var borta när jag hade tränat klart, klockan och datorn likaså.
En Rolex GMT Master II 16710 med Pepsi-ring och lug-holes.
Öppen för all hjälp om någon skulle hitta något på Blocket, här eller annat forum.
 

PANI

Cartier
Jag blev tyvärr utsatt för stöld idag på SATS Spårvagnshallarna. Låset var borta när jag hade tränat klart, klockan och datorn likaså.
En Rolex GMT Master II 16710 med Pepsi-ring och lug-holes.
Öppen för all hjälp om någon skulle hitta något på Blocket, här eller annat forum.
Fyfan. Lider med dig!
Lägg gärna upp bilder samt serienummer så man kan hålla koll.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lika tråkigt som det är att konstatera att folk inte vet att skilja på mitt och ditt är det att höra att man är naiv nog att tro att "det händer aldrig mig!" eller "vart är världen på väg?" som om det vore ett nytt fenomen? Jag minns att redan på 80talet stod det lappar om att "för värdesaker ansvaras ej" på skåpen i simhallar och på gym. Man måste ju ta lite eget ansvar också. Nu kanske inte alla har, eller belastar försäkringsbolagen med dessa stölder, men det gör ju inga underverk för premien för dom som har försäkringar. Ni som blivit av med era ögonstenar har givetvis mina sympatier, men många försäkringsbolag har klausuler om att vidta vederbörlig aktsamhet, av goda anledningar.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Trist för din kompis
@Patrik Nilsson . Du får trösta din polare med att det finns folk i Schweiz som inte gör nåt annat än att bygga Rolex-klockor hela dagarna. Om han inte är en total slacker har han också förmodligen ett försäkringsbolag som ersätter honom.

Men! Hälsa honom från mig att man för helvete aldrig ska lämna värdesaker i gymskåpet! Det har man ju fått höra sen man stod och frös sin hårlösa pung av sig i simhallen som lite unge;)
 

PANI

Cartier
Trist för din kompis
@Patrik Nilsson . Du får trösta din polare med att det finns folk i Schweiz som inte gör nåt annat än att bygga Rolex-klockor hela dagarna. Om han inte är en total slacker har han också förmodligen ett försäkringsbolag som ersätter honom.

Men! Hälsa honom från mig att man för helvete aldrig ska lämna värdesaker i gymskåpet! Det har man ju fått höra sen man stod och frös sin hårlösa pung av sig i simhallen som lite unge;)
Han har defininitivt lärt sig en läxa. Om än på ett lite väl hårt sätt.

Försäkringen ska förhoppningsvis inte vara några problem. Så vi håller tummarna för en snabb process så har han en ny klocka på armen snart!
 
Topp