• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

STULEN

Jag lever inte upp till bevisbördan för en egenupplevd händelse..? De bokat 2st möten med mig som jag tackat ja till och sett fram emot för att kunna förklara händelsen, men de har ställt in båda två och sedan tagit de på telefon ist.
Verkar vara riktigt slappt skött av IF. De måste ju vara konkreta mot dig vad som saknas för att bevisen ska hålla.
Hoppas det löser sig för dig!

Mycket ledsam historia TS, blev ju själv av med min Daytona på samma ställe strax efter dig.

Länsförsäkringar behandlade mig mycket väl och värderade högt (de tar in externa värderingsnissar). Ligg på IF riktigt rejält och vik dig inte en tum så är jag helt övertygad om att det löser sig givet bakgrunden du berättat för oss om. Take care,

B.
De har värderat min klocka på kaplans, men den värderingen har jag inte ens fått tagit del av. Jag läser här och hört av andra att det verkar vara Länsförsäkringar man ska ha, för att bli bra bemött.

Fan vad tradigt, lider med dig.

Tips:
För en tid sedan ringde jag till mitt försäkringsbolag och frågade vad de skulle behöva om något skulle hända med mig eller mina saker.

Det slutade med att jag gick runt och fotograferade typ allt och på de dyrare sakerna tog jag foto på kvitto och legitimation.
Detta tog mig några timmar och alla foton ligger nu på ett usb-minne hos mina päron och sedan uppe i molnet på flera olika ställen.

Säger bara IF försäkringar!!!

De har fått:
- Värderingsintyg skrivet i mitt namn, certifikat och box.
- Polisanmälan
- Telefonlistor för 3månader runt tillfället jag blev rånad
- Namn och nr på personer jag var med under kvällen (inte kontaktat någon)
M.m m.m

Jag har aldrig varit inblandad i något vad gäller försäkringsärenden eller polis.
Men ändå anser de NOLL kr i ersättning för de tror inte på att jag blivit rånad!?!?
Det är helt sanslöst dåligt.
Bland de värsta händelserna jag varit med om och när man ska för första gången använda sitt försäkringsbolag, så stänger de dörren i ansiktet på en.
Har du nämnt något om alkohol?

Jag var faktiskt uppriktig och sade att jag var rätt berusad, både Polis och LF hade dock förståelse för det (varför skulle man gå nykter från krogen..?).

Det de ville ha av mig underlagsmässigt var rätt godtyckligt. Skickade kvitto som dem knappt nämnvärt brydde sig om. Däremot var bilder på mig med klockan på armen avgörande för ärendet (typ från kamerarullen eller Instagram med datum).

Sammantaget måste jag säga att LF med drulletillägg varit jäkligt bra att ha att göra med. Från anmälan till utbetalning tog det cirka fem dagar. Inte alls min avsikt att strö salt i såren, men föreslå bildbevis, ev. gammalt kvitto, m.m. om du inte redan gjort det. För mig som läsare verkar ärendet solklart - kläm IF på pengar och lämna sedan det sketna bolaget.

Kram, B.

Det är inte första gången jag hör illa om If. Har för mig att det även var de som inte ville betala ut nåt i ersättning till en bekant som haft inbrott pga att hen inte haft låsbara (alltså med nyckel) fönster. Fönstren sitter på drygt 2 meters höjd. Nä fy fan för försäkringsbolag som håller på sådär. Tror kanske inte att de kan göra så mycket åt det enskilda fallet men jag hade hört av mig till Konsumentverket med klagomål och eventuell anmälan. Även om man inte får hjälp själv bidrar många klagomål till att företaget i fråga får ögonen på sig.

Säger bara IF försäkringar!!!

De har fått:
- Värderingsintyg skrivet i mitt namn, certifikat och box.
- Polisanmälan
- Telefonlistor för 3månader runt tillfället jag blev rånad
- Namn och nr på personer jag var med under kvällen (inte kontaktat någon)
M.m m.m

Jag har aldrig varit inblandad i något vad gäller försäkringsärenden eller polis.
Men ändå anser de NOLL kr i ersättning för de tror inte på att jag blivit rånad!?!?
Det är helt sanslöst dåligt.
Bland de värsta händelserna jag varit med om och när man ska för första gången använda sitt försäkringsbolag, så stänger de dörren i ansiktet på en.

Har en i bilklubben som också har tvist med IF.
Hans motor rasade och ska ta ut det på försäkring. IF säger att motorn rasade på bana och inte allmän väg och därför ger dom ingen ersättning.
Trots att han har videobevis på att det hände på allmän väg.

IF verkar bara vara ett gäng idioter.

Fan vad tradigt, lider med dig.

Tips:
För en tid sedan ringde jag till mitt försäkringsbolag och frågade vad de skulle behöva om något skulle hända med mig eller mina saker.

Det slutade med att jag gick runt och fotograferade typ allt och på de dyrare sakerna tog jag foto på kvitto och legitimation.
Detta tog mig några timmar och alla foton ligger nu på ett usb-minne hos mina päron och sedan uppe i molnet på flera olika ställen.

Det har jag funderat på ett tag men skall sluta prokrastinera och göra det omedelbart! Tack för påminnelsen! :)

Trist situation och hoppas det löser sig till din fördel. Rekommenderar starkt Länsförsäkringar. Var med om en misshandel med bil (!) där jag erhöll snabbt ersättning då gärningsmannen inte hade "resurser" alls.
Har även familjemedlemmar som är nöjda med LF.

Finns flera fall av samma typ av rån, är väl tyvärr någon mer bara på forumet som råkat ut för dessa gärningsmän i samma område. Försäkringsbolaget lär nog ta en titt på detta innan de avfärdar något.

Har en i bilklubben som också har tvist med IF.
Hans motor rasade och ska ta ut det på försäkring. IF säger att motorn rasade på bana och inte allmän väg och därför ger dom ingen ersättning.
Trots att han har videobevis på att det hände på allmän väg.

IF verkar bara vara ett gäng idioter.

Hur f-n kan de neka detta om de tagit del av filmen???

Hur f-n kan de neka detta om de tagit del av filmen???
Nu kan jag inte säga vad som hänt i det här fallet men det behöver inte vara så enkelt att det handlar om att man ser på filmen att maskinskadan sker på vanlig väg. Om försäkringsbolaget har skäl att misstänka att bilens utförande är ändrat (= det finns massa bilder på garaget.org mm att bilen är trimmad upp över öronen och bankörd) så har de rätt att neka ersättning pga ändrat utförande. Har själv suttit bredvid skadereglererare via ett tidigare jobb och sett detta med egna ögon. Om bilen är en Impreza, 335, Mitsubishi EVO eller annat som väldigt ofta ändras då hårdgranskas fallet nästan omedelbart. Är det en S60 2.4d = not so much.

Nu kan jag inte säga vad som hänt i det här fallet men det behöver inte vara så enkelt att det handlar om att man ser på filmen att maskinskadan sker på vanlig väg. Om försäkringsbolaget har skäl att misstänka att bilens utförande är ändrat (= det finns massa bilder på garaget.org mm att bilen är trimmad upp över öronen och bankörd) så har de rätt att neka ersättning pga ändrat utförande. Har själv suttit bredvid skadereglererare via ett tidigare jobb och sett detta med egna ögon. Om bilen är en Impreza, 335, Mitsubishi EVO eller annat som väldigt ofta ändras då hårdgranskas fallet nästan omedelbart. Är det en S60 2.4d = not so much.

Korrekt. Bilen har utbytt avgassystem (raka rör).
Enligt IF gör detta så motorer rasar.

Nu kan jag inte säga vad som hänt i det här fallet men det behöver inte vara så enkelt att det handlar om att man ser på filmen att maskinskadan sker på vanlig väg. Om försäkringsbolaget har skäl att misstänka att bilens utförande är ändrat (= det finns massa bilder på garaget.org mm att bilen är trimmad upp över öronen och bankörd) så har de rätt att neka ersättning. Har själv suttit bredvid skadereglererare via ett tidigare jobb och sett detta med egna ögon.

Förstår absolut hur du tänker men om man antar att bilen i fråga är orörd frånsett ev. BPU tycker jag det är magstarkt. Begär man ersättning för en motor som trimmats så tycker jag man ska fråga sig varför man trimmade den från början...

Korrekt. Bilen har utbytt avgassystem (raka rör).
Enligt IF gör detta så motorer rasar.

Ja det gör ju att bilen är totalt sönder trimmad. Redan när startmotorn drar runt motorn kommer kolvar, stakar och ventiler att spruta ut ur motorn genom avgassystemet. Snart lär man ju åka dit på att betala en ev. avåkning vintertid med sin bil för man inte har däcken som satt monterade när bilen var nu - "du har ju vinterdäck som inte kommer från biltillverkaren!"...

Edit:
Sorry för OT.

Fyfan, beklagar. Trist att folk inte kan se skillnad på ditt och mitt. Och känns nästan ännu mer trist att man inte får någon uppbackning från ens försäkringsbolag, speciellt när du knappt nyttjat den tidigare.

Skulle inte ens tänka tanken att det skulle kunna hända i "trevliga områden" om jag själv var ute och slira en kväll. Ibland när jag åker hem själv på natten brukar jag faktiskt lägga klocka i min lilla pouch i innerfickan på jackan, man kanske ska börja göra det på rutin eftersom att sånt här skit verkar bara bli allt vanligare.

Skulle inte ens tänka tanken att det skulle kunna hända i "trevliga områden" om jag själv var ute och slira en kväll. Ibland när jag åker hem själv på natten brukar jag faktiskt lägga klocka i min lilla pouch i innerfickan på jackan, man kanske ska börja göra det på rutin eftersom att sånt här skit verkar bara bli allt vanligare.
Vad har du levt i för isolerad värld där du inte kan tänka dig att personrån kan ske i ”trevliga” områden? Bara för bostadsrätterna är dyra i området så betyder inte det att buset inte får gå där?

Vad har du levt i för isolerad värld där du inte kan tänka dig att personrån kan ske i ”trevliga” områden? Bara för bostadsrätterna är dyra i området så betyder inte det att buset inte får gå där?
Menar mer att det är så man tänker gällande de områden man befinner sig i, iallafall jag. Och ja jag är uppväxt och bor fortfarande i ett ganska isolerat område.

Senast ändrad:
Hoppas du får rätt i slutändan, och glöm inte att du då har rätt till dröjsmålsränta om det har dragit ut på tiden innan du fått ersättning. Har för mig att räntan ska börja räknas från en månad efter att skadan är anmäld och alla underlag är inlämnade.

Är förvisso inget märkligt antagande, tagga ner lite. Bor du själv i något mindre välmående område och känner dig stött eller? Lite ödmjukhet skadar inte.

Är förvisso inget märkligt antagande, tagga ner lite. Bor du själv i något mindre välmående område och känner dig stött eller? Lite ödmjukhet skadar inte.
Jag tycker det är ett märkligt antagande, men jag kanske har haft för hög tro om de andra medborgarnas förmåga att lyfta blicken och omfamna nyheterna om omvärlden, för det kan väl inte undgått dig händelserna om medlemmar som blivit rånade här på Klocksnack?. Lite förståelse för omvärlden som du lever i skadar inte.
Låter som en ren floskel med en mening som "skulle inte ens tänka tanken att det skulle kunna hända i "trevliga områden"", men det är alltid kul att bli överraskad över att läsa vad vissa fortfarande tror på.

Senast ändrad:
Jag tycker det är ett märkligt antagande, men jag kanske har haft för hög tro om de andra medborgarnas förmåga att lyfta blicken och omfamna nyheterna om omvärlden, för det kan väl inte undgått dig händelserna om medlemmar som blivit rånade här på Klocksnack?. Lite förståelse för omvärlden som du lever i skadar inte.
Låter som en ren floskel med en mening som "skulle inte ens tänka tanken att det skulle kunna hända i "trevliga områden"", men det är alltid kul att bli överraskad över att läsa vad vissa fortfarande tror på.

Möjligt att du tycker det, ändock osmidigt formulerat enbart för att du inte är av samma åsikt. Nej, i synnerhet inte då jag själv blev utsatt för några månader sedan vilket står att läsa tidigare i tråden. Är väl medveten om att rånfrekvensen ökat på olika håll samtidigt som jag är övertygad om att du sannolikt löper större risk att bli rånad i Fittja eller Tensta snarare än på Östermalm där jag själv blev av med dinkan.

Tillbaka
Topp