• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub-c på Nato eller annat band, hiss eller diss?

JB007

Basic
Kära KS-are
Skapade denna tråd för att höra era åsikter kring huruvida sub-c gör sig på andra band än original länken?
Själv har jag en 114060 sedan två månader och är väldigt nöjd med klockan och länken som är helt outstanding. Jag anser att klockan gör sig bäst på länk, men tycker samtidigt att det är kul att variera sig och köra ex Nato eller canvas ibland. I dagsläget har jag två st phoenix band som jag testat på klockan i två veckor för att känna in om det funkar eller inte. Komforten är inget att klaga på då dessa band är tunna och bekväma. När det kommer till hur jag upplever det rent utseendemässigt känner jag mig lite kluven. Ena stunden tycker jag det ser bra ut, för att sedan tycka att det ser aningen "blaffigt" ut.
Vore kul att höra ifrån er andra som har sub-c ifall ni testat med andra band och vad ni tycker/tyckte?
20160314_153248.jpg

20160314_153311.jpg

20160314_153340.jpg

20160314_153443.jpg
 
Hiss hiss hiss! Finns någon ingen annan modell som går på så mycket andra band och speciellt nato som en Sub.
 
Har tappert försökt med Phoenix nato men upplever klockan som fasligt topptung då.

Är det fel på mina handleder? En gammal Tudorsub, Pelagos eller BB går finfint på nato men inte min 114069. Skumt!

Edit: hur har du monterat ditt nato på bilden egentligen?
 
Har tappert försökt med Phoenix nato men upplever klockan som fasligt topptung då.

Är det fel på mina handleder? En gammal Tudorsub, Pelagos eller BB går finfint på nato men inte min 114069. Skumt!

Edit: hur har du monterat ditt nato på bilden egentligen?
Jag har klippt av flärpen samt alla metalldelar förutom det som sitter närmast spännet. Jag upplever att klockan sitter tightare och bekvämare då. Kan verkligen rekommendera att du testar på ett band och se ifall det tilltalar dig.
 
Är ingen supporter av nato-band generellt, och tycker definitivt länken passar mycket bättre.
 
Superhiss! Även om det passar mycket bra på länk är det alltid trevligt att varva med nato lite till och från
 
Tillbaka
Topp