• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub116613LB Eller Deepsea Blue

Compiss

Patek
2-Faktor
Av de två hade jag gått på deepsea. Den är ovanligare och jag tror att den kommer bli oerhört attraktiv i framtiden

Hade svårt för den tvådelade tavlan men efter sett den i verkligheten så är det inte många Rolex-sport som slår den

Visst är den stor men jag tror man vänjer sig på några dagar om man haft ett maxicase sedan innan.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Helt klart 116613 av dessa 2. Dipsy är är ju åt helsike för tjock...44 mm är inte problemet. Jag håller med om att Dipsyn kanske är ballare o en klocka som förmodligen kommer vara s.k samlingsbar framöver. Visst till en piké eller Tisha kanske den funkar för mig :cool:
Jämförelse bild på min sub o en dipsy...
IMG_5191.JPG
 

wesly

Omega
Har själv 11613 och är väldigt nöjd.
Finns bara 2 nackdelar. guldet repas lätt vilket är tråkigt vid dagligt användande och dels kan jag sakna en cleanare klocka då man i vissa fall inte vill att den ska sticka ut.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle vara snyggare om den var mer åt det mörkblåa hållet tycker jag, finns det aftermarket bezel's kanske?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ok, bezeln är ju i samma nyans som sunburst tavlan och på vitguldarn är väl bezeln matt. Ser det inte konstigt ut med tavla o bezel i olika nyanser som det då borde bli med matt tavla på LB?
Jo, det var därför Rolex rättade till det. Sunburst ÄR snyggare (någon våga säga emot ;)), som eventuellt samlarobjekt blir sannolikt de med matt tavla mer värd eftersom den inte sålts i lika många exemplar.
 

Lapo Elkann

Cartier
Där ser man. Låter knepigt och inte så vackert med nyansmissmatch men jag har ju inte sett det i verkligheten så vad vet jag. Matt mot matt på vitguld är ju grymt men att blanda är väl lite som att lacka bilen i två färger. Skall hålla utkik efter matt tavlad lb.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Skulle lägga min röst på en lb. Dssd är lite för fet för min smak.

Vad skiljer i listpris?
 

N.Bathes

Cartier
Helt klart 116613 av dessa 2. Dipsy är är ju åt helsike för tjock...44 mm är inte problemet. Jag håller med om att Dipsyn kanske är ballare o en klocka som förmodligen kommer vara s.k samlingsbar framöver. Visst till en piké eller Tisha kanske den funkar för mig :cool:
Jämförelse bild på min sub o en dipsy...
IMG_5191.JPG
Grym skillnad
Grym känsla...
 
Topp