• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Subc eller day-date

Storlek mässig så ser DD annorlunda ut på bilder. De ser större ut, här var mina DDs:





Problemet, om man kan kalla det för problem är att i verkligheten så ser den mindre ut. Min fru dumpade sin 26mm för att bära DayDaten och jag tycker att den passar henne handled bättre.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Storlek mässig så ser DD annorlunda ut på bilder. De ser större ut, här var mina DDs:





Problemet, om man kan kalla det för problem är att i verkligheten så ser den mindre ut. Min fru dumpade sin 26mm för att bära DayDaten och jag tycker att den passar henne handled bättre.


Du har väldigt rätt i det där.
DD bärs mindre i verkligheten än vad det ser ut som på bilder.
Men vad gör det när den gör en till shef? Det är fortfarande den grymmaste klockan av Rolex någonsin :)
 
Har svårt att se hur det ens kan bli en frågeställning då svaret är så givet ;)

DD är det SJÄLVKLARA valet!

Ska bli spännande att se vad du satsade på :)
 

Blomzan

Breitling
Nu är den äntligen i min ägo efter nästan två månader sen trådstart. Valet föll tillslut på en subc, som en forums-medlem hjälpte till att införskaffa. Jag bestämde mig ganska tidigt för subben, men eftersom AD höll på uren i väntan på prishöjning var det lurigt att få tag på en. Den damp ner på utlämningsstället igår och direkt åkte jag ner till den lokala klockbutiken för att få länken kortad, men urmakarn han inte korta den så han behöll klockan till idag vid lunchtid då ett sms kom och sa att klockan var klar. så nu äntligen sitter den på handleden och jag känner mig mycket nöjd med valet. Ett stycke day-date kommer nog förmodligen i framtiden, men nu känns subben perfekt. Förmodligen stavfel m.m. i texten men det får ni ha överseende med:)
IMG_0117.jpg
 
Topp