• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Hallå i tråden :)
Vad säger textens font om klockan? Tittar runt på Submariners och ser att texterna varierar lite, vissa har t.ex ett rakare S medans andra är mer snirkligt. Var säker på att det fanns en Sub guide här på forumet men lyckas inte hitta den. Bilder för ex. (ska vara från samma årtal)

1757573238125.png

1757572933303.png

Senast ändrad:
En säkert konstig fråga men finns det eftermarknads bezel insert i aluminium till 126610ln? Har provat klockan på armen och den var inte så stor som jag trodde men jag har aldrig gillat de keramiska bezel insertsen.

Har någon gjort denna modifiering redan?

Tänkte serva min 116610 från 2017 för första gången. Klockan håller inte power reservern utan har börjat stanna över natten så det känns dags.

Söker erfarenheter från service hos AD i Stockholm. Vem mest pålitlig?

Jag planerar att serva urverket, rengöring osv men inte polera något.

Skärmavbild 2025-09-13 kl. 16.33.42.png

Senast ändrad:
Goddagens

Det märks att man börjar bli lite till åren då man hoppar in i duschen med sin Submariner och kronan i utskruvat läge.

Är det någon här som kan säga om Rolex har tagit höjd för detta och att klockan trots utskruvad krona ändå håller viss täthet mot vatten?

Vänligen
/ PJ

Goddagens

Det märks att man börjar bli lite till åren då man hoppar in i duschen med sin Submariner och kronan i utskruvat läge.

Är det någon här som kan säga om Rolex har tagit höjd för detta och att klockan trots utskruvad krona ändå håller viss täthet mot vatten?

Vänligen
/ PJ

Tar inte gift på det men ja, det är väl till och med så att de trycktestas med kronan utskruvad innan de lämnar fabrik sen är det väl ett antal faktorer som spelar in som till exempel hur ny klockan än och hur nyligen den servats.

Edit: Verkar inte som att de trycktestas med kronan ute men ett visst tryck verkar det som att de klarar. https://www.reddit.com/r/rolex/s/AkuiPeAemC

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp