• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Flexmariner x Dio

1000002528.jpg

Jubilee till Submariner 16610 - funkar samma länk som passar på GMT 16710?
Samma ändlänkar?
Nån som vet?
Citerar mig själv från Rolex-tråden utan svar.
Det gäller alltså en 16610 med lugholes.
En kompis fru har klockan och hon vill ha en nyare Jubilee som jag lovat hjälpa till med.
Funkar det med 62510H (som till 16710)?
Vilka ändlänkar ska man ha? 555? 502B?
Anyone?

@SWC brukar ha bra koll?

En kompis fru har klockan och hon vill ha en nyare Jubilee som jag lovat hjälpa till med.
Anyone?

@SWC brukar ha bra koll?
Jag fick 502T (hollow) med min jubilee till 16710. Oklart om de fungerar med 16610

Anyone?

@SWC brukar ha bra koll?

502T och 502B passar bäst

Hej, jag funderar på att köpa en submariner och står mellan 126610LN vs 16610LN. Är det någon som har erfarenhet från båda? Upplevs 126610LN väsentligt större? Intresserad av höra era reflektioner och preferenser!

Hej, jag funderar på att köpa submariner och står mellan 126610LN vs 16610LN. Är det någon som har erfarenhet från båda? Upplevs 126610LN väsentligt större? Intresserad av höra era reflektioner och preferenser!
I own a 124060 and 126610LV, to me they are the perfect fit. I tried the 5 digit references but they felt too small (i am tall) and I did not like the smaller dots / hands as much as the larger ones on the modern references. Modern bracelet with Glidelock also makes a huge difference :).

I own a 124060 and 126610LV, to me they are the perfect fit. I tried the 5 digit references but they felt too small (i am tall) and I did not like the smaller dots / hands as much as the larger ones on the modern references. Modern bracelet with Glidelock also makes a huge difference :).
Interesting! The modern clasp is appealing to me as well. I have an Explorer 1 that I love with the “old” clasp. Although I like the look of the old clasp, it lacks the quality feel. As an example the clasp on my omega aqua terra (2020 model) feels a lot more robust compared to the old sport rolex clasp

Tillbaka
Topp