Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut inte. Du slipper ju dom breda luggarnaKommer man sakna smalare länk och clasp när man byter till 124060?![]()
![]()
Jo men får ju bredare länk och clasp som ser väldigt stor ut på bild.Absolut inte. Du slipper ju dom breda luggarna![]()
Nej, det tror jag faktiskt inte du kommer göraKommer man sakna smalare länk och clasp när man byter till 124060?![]()
![]()
Jo men får ju bredare länk och clasp som ser väldigt stor ut på
Claspen är bredare än länken på den senaste modellen vilken var bättre på föregångaren. Men länkens bredd tycker iaf inte jag märks.Jo men får ju bredare länk och clasp som ser väldigt stor ut på bild.
Love the green bezel in the summer
Jag tog med min Hulk till havet i två säsonger. Jag sköljde den dagligen i ljummet tvålvatten efter varje simtur. Min bezel fungerar perfekt.Vridringen på min Hulk har efter en massa bad i saltvatten i princip slutat att klicka, så idag fick den sig ett bad i varmt vatten och lite diskmedel samt en tvätt med en ”specialtandborste”.
Det blev helt klart bättre men inte hundra. Frågan är om man ska låta den ligga lite längre och gotta sig i rent vatten?
Den låg väl i typ 20 minuter, sen började jag peta med tandborsten runt om, sköljde runtom med vatten och vred ett par varv på ringen under tiden.
Eller blir man tvungen att lämna in den för att ta bort vridringen och ge den en ordentlig översyn? Det vore kanske ändå dags för service, så kan hända jag lämnar in den till hösten trots allt. Vi får se.
![]()
![]()
Det har aldrig hänt mig tidigare trots en massa bad (olika Rolex sportmodeller med keramisk vridring).Jag tog med min Hulk till havet i två säsonger. Jag sköljde den dagligen i ljummet tvålvatten efter varje simtur. Min bezel fungerar perfekt.
Jag har inte varit i närheten av nån sand, men visst kan det vara så. Jag gissar att det är smuts men det kan säkert vara lite av varje.@Öbo du tror inte det är så att du fått in lite mikroskopiskt sand under bezeln? Känns troligare att det jäklas än salt?!
Jag har badat med min 16610 i allt från Östersjön till Atlanten och det händer ibland att den inte klickar efter. Troligtvis är det något litet som hamnat mellan, kan säkert vara sjögräs/alger om du inte varit i kontakt med sand.Jag har inte varit i närheten av nån sand, men visst kan det vara så. Jag gissar att det är smuts men det kan säkert vara lite av varje.