• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

🌳
IMG_0697.jpeg

IMG_7569.jpeg

Saknar datum och har börjat snegla lite på en sub med datum.

Är man helt fel ute om man föredrar 116610 framför 126610? Gillar ändå det lite klossiga formspråket och de mer aggressiva luggarna mer.

Smaksak, personligen föredrar jag sub date med dom bredare bandhornen, smalare länken och låset som 11 referenserna har. 124060 ser mindre klossig ut än 114060 men tycker bubblan balanserar upp dom bredare bandhornen på 116610.

Jag blir imponerad hur bra skick den ser ut att vara i efter 16 års ägande. Min ser riktigt sliten ut redan efter lite drygt 2 år i min ägo 😂
Tack! Jag använde den dagligen mellan 2010-2017 och sedan i rotation med annat men fortfarande den jag använder överlägset mest. Aldrig polerad och så kommer det förbli. Har även graverat bakboetten till dottern. 😃

Som du säger brukar länken åka på rätt snabbt igen när man växlar till tex Nato eller liknande, men det där tyckte jag faktiskt såg riktigt bra ut! Jag är ju iofs väldigt svag för grönt generellt.
Tack för det! Ja, jag är väl inte ensam om att tycka att länken är snyggast men är ju kul att testa annat ibland också 😁

Sugen på att skaffa mig en Submariner Date igen! Är helstål att gå eller är det roligare att betala 10-15' mer för en Bluesy? Har en TT DJ36 och gillar guld då det blir mer som ett smycke och sett till kostnadsskillnaden är det inte allt för dyrare att gå på guldalternativet. Blir mer en helgklocka då jag har bra alternativ till vardags på kontoret!

IMG_2069.webp

Sugen på att skaffa mig en Submariner Date igen! Är helstål att gå eller är det roligare att betala 10-15' mer för en Bluesy? Har en TT DJ36 och gillar guld då det blir mer som ett smycke och sett till kostnadsskillnaden är det inte allt för dyrare att gå på guldalternativet. Blir mer en helgklocka då jag har bra alternativ till vardags på kontoret!

IMG_2069.webp
TT är aldrig fel! 😊👍

IMG_2069.webp
TT så klart! Precis som du säger är mellanskillnaden inte särskilt stor så det är en ickefråga enligt mig 😊
IMG_1874.webp

IMG_2069.webp
Stod i samma frågeställning, gjorde någon mellan variant och slog till på en LV.
IMG_4311.webp

Blir det någon upplevd skillnad i vikt på armen jämfört med helstål?
Jag vet faktiskt inte eftersom jag aldrig ägt eller provat en stål-sub 😅Har kört SMP i rotation med denna samt förra refen (116613) men där upplever jag att SMP är tyngre..

Chatgpt säger att 126610ln väger 158-160gr medans TT ligger på 175-176gr.
Omega seamaster diver 300 däremot ligger på 194gr så inte konstigt den upplevs som tyngre

Tillbaka
Topp