• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Nu får JAG chans att trumfa @mårt i nördighet 😀

Jag tycker att det svarta gummit är mer bekvämt än det gröna. Jag gissar att det har med gummiblandningen att göra. det svarta har en lite torrare och plastigare känsla än det gröna som är känns mer gummiaktigt och därmed får lite mer friktion mot huden.
Sedan är nog det gröna lite snyggare så det vinner ändå.
6E904995-DB81-4280-BAD3-DDEBB25CB1B6.jpeg
6020CD3D-2D1B-4A06-954E-C87A403DC9B1.jpeg
Kan det ha med åldern att göra? Tänker om de blir mindre gummiaktiga I känslan med tiden?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det spelar säkert in men jag tror att det är olika gummiblandningar som använts. Elasticiteten skiljer sig också. Mitt svarta är styvare och mindre ”gnissligt”.
Har ett helt nytt svart, är ”styvare” än mitt gröna. MEN det bruna 24mm är det mjukaste 😄
Dock slår inget av originalbanden varesig RubberB eller Isofrane i mjukhet
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Den är faktiskt för jävla bra, kanske måste ta och testa en 42mm. @Compiss dusom har 682 och vad jag sett 216570 och 116600, hur sitter 682 i jämförelse?
För min del känns 42’an liten efter ha burit större Pannor, men är ju en vanesak. Ge det en dag eller två så sitter en 42’a odiskutabelt riktigt bra, iaf ”universalbra”, om det fanns något som hette så. Panerai-rätt är ju egentligen för de flesta för stort..
42 sub bär större än sd4000 och bättre än 216570, och är dessutom bra mkt roligare.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
För min del känns 42’an liten efter ha burit större Pannor, men är ju en vanesak. Ge det en dag eller två så sitter en 42’a odiskutabelt riktigt bra, iaf ”universalbra”, om det fanns något som hette så. Panerai-rätt är ju egentligen för de flesta för stort..
42 sub bär större än sd4000 och bättre än 216570, och är dessutom bra mkt roligare.
Tackar, jag gillar 47 och bär mestadels 47 men just det där "universalbra" är det jag saknar ibland, ffa under den del av året när man är mer påklädd. 44mm Luminor funkar men Submersible är helt klart favoriten och vad jag vill ha vid dom tillfällena.
 
För det verkar finnas en massa lymmlar som gillar datum därute, som säger att det är klart en klocka ska ha datum, etc. :)
Har aldrig riktigt förstått poängen med datum och tycker inte att det är snyggt på klockor förutom på evighetskalender men då är det för att det är en rätt cool komplikation.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ogillar tanken på att inte ha datum på klockan.
Använder jag det - nix och jag ser det som en plåga varannan månad då jag måste justera det.
Men för mig är det inte funktionen utan något som bara ska finnas där. Lite som möjligheten att plaska omkring på ett par hundra meters djup.
 
Ogillar tanken på att inte ha datum på klockan.
Använder jag det - nix och jag ser det som en plåga varannan månad då jag måste justera det.
Men för mig är det inte funktionen utan något som bara ska finnas där. Lite som möjligheten att plaska omkring på ett par hundra meters djup.
Ja det finns ju mängder med komplikationer, och vattenresistenser som är fullständigt meningslöst på en klocka för 99,9% av oss som bär klockor.
 
Topp