• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på att köpa en Sjöö Sandström

tecan03

Breitling
Hej!

Sugen på att köpa en Sjöö Sandström. Valet står nu mellan UTC Extreme på gummiband eller Landsort D2 med gummiband. Har kikat lite på begagnade klockor på Blocket och tycker att dem verkar förhållandevis billiga jämfört med nypris. Jag är i och för sig inte den som köper en klocka för att senare sälja, men det känns ändå tryggt att veta att pengarna inte är kastade i sjön. Borde jag satsa på en ny eller begagnad? Stämmer det att dem har dåligt andrahandsvärde eller är det endast min skeva uppfattning? Finns det någon här som har något intressant till salu?

Tack
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Klart du ska köpa en Sjöö Sandström!
Jag har haft en Royal Steel Chronograf, riktigt trevliga klockor. Köper nog en Sjöö snart igen :)
Trist utan bilder
image.jpg

image.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Klart du ska en Sjöö Sandström. Det är ju ändå en svensk klocka. Själv har jag en cronolink som är den jag har till fest. Dj2 till vardags. Min nästa klocka blir med största sannolikhet en landsort, det finns två stycken på chrono24 varav den ena är en ny gtm vit urtavla. Dom tappar i värde men är svenska, designade och byggda i Stockholm. Lycka till
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Sitter som några andra här på en Skydiver.
Mycket trevlig klocka, funderar på att skaffa med en UTC extreme också.
Andrahandsvärde är väll inte sämre än många andra? Vist sälja internationellt är kanske ingen hitt med i Sverige så går det nog.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Frågade i en annan tråd utan att få svar men efter lite research så skulle jag inte beskriva andrahandsvärdet som speciellt bra för Sjöö Sandström.
Är ändå sugen på en UTC Extreme med gummiband men den får vänta.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hej på er! Vet inte vart man lägger in eller hur på köp och sälj? :)

Detta är min brors Sjöö Sandström utc som han nu ska sälja vidare. Han köpte denna på uretvintage som ny klocka och han har använt den enbart på jobbet "väldigt lite" så klockan är i absolut nyskick. Han begär 23k för denna. Är någon intresserad? Skicka gärna vidare denna post. Eller säg vart jag ska lägga den?

/Domare
Du måste ha varit medlem i en vecka och ha minst 20 inlägg innan du får starta en tråd i Köp/Sälj delen:
https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/
 

Colette

Breitling
Självklart ska du det,får min D2 nu i slutet av denna vecka. Har sedan tidigare en Royal Steel Quattro som har fungerat ypperligt.

Kanske inte så objektivt,men jag hade kört all in på en D2.
 
Topp