BurnAllTheBabies
Basic
Skippa mellansteget och gå på Nautilusen direkt.![]()
Om det ändå vore så väl. Är inte riktigt i den ekonomiska positionen idag
-vintage
Min ena omega är en gammal seamaster =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skippa mellansteget och gå på Nautilusen direkt.![]()
-vintage
Om det ändå vore så väl. Är inte riktigt i den ekonomiska positionen idag
De flesta AP ROO modellerna har cal 3120 med en Dubois-Depraz kronografmodul, antar att det är det du syftar på med piggyback. ROC har däremot en integrerad Frederic Piguet-kronograf, vilket tycks klinga högre här och där. Varför känns det inte helt 100% med modulkronograf? Och varför är Rolex 4130 bättre som inte ens bjuder på datumvisning?
Nautilus är väl inte dyrare än en bumblebee?
Sikta på vintage rolex då![]()
Jag har mina ögon på en Nautilus i roseguld
funderar på det.. men har inte hittat något sådär på rak arm som lockarhar en sub i guldstål och en gmt 16710 redan så vet inte om jag vill ha liknande fast bara äldre liksom
![]()
Sen jag kom hem från New York så har det legat och gnagt i bakhuvudet på mig.
Jag har extremt dålig koll på olika REF nr, modellnamn osv men provade ett par olika hubbar och AP när jag var över pölen och de kändes riktigt bra men just då kändes de sådär att slänga upp så mycket. Nu har jag avyttrat breitlingen och det lutar åt att en av Rollarna får respass också för att finansiera detta.
Men vilka modeller är "säkra" kort ekonomiskt? Såtillvida att de ligger på en jämn och stabil nivå prismässigt utan att priset hoppar runt allt för mycket ifall man skulle ångra sig osv.
En sådan sak?provade den ett par veckor sedan, jösses vilken pjäs..!
![]()
Som hittat,Där snackar vi ultimata graalen!
Som hittat,
70'000...
Euros
![]()
![]()
Passar till allt, inte så tokigt pris heller ca 100'.
Jag är jätte nöjd!
riktigt snygg är den!
39 är nog i minsta laget för mig. men det måste man prova sig fram till också!
Tycker helt klart du ska testa en AP diver i SS innan du ens funderar på kolfiber, min chef tappade sin i marmorgolvet på dasset så hela boetten brast. Han har ff inte fått slutnotan.
Om du tvunget ska testa Hublot så köp förgudsskull inga av deras limiterade tramsutgåvor, utan kör en Big Bang Evolution SS eller något annat tidlöst. Bara mina 5 cent, är iofs smålänning så jag kanske tänker lite trist.