• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sugen på en Seiko 6309 7040, vart?

GurraG

Cartier
Trevligt, något sånt jag är ute efter!
Får man vara lite oförskämd och fråga om priset på servicen?

Inte alls oförskämt. Jag servade den i Boston och i förhållande till klockan var det rejält dyrt med $275 men samtidigt tycker jag att få en välfungerande beater för lite drygt $400. Och då ska jag säga att jag hade klockan i ett år innan jag gjorde servicen.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag hittade en svensksåld via ett moppeforum :)

ta8e2a8a.jpg


Du borde hitta en bra här på KS eller på TTT med lite tålamod.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Inte alls oförskämt. Jag servade den i Boston och i förhållande till klockan var det rejält dyrt med $275 men samtidigt tycker jag att få en välfungerande beater för lite drygt $400. Och då ska jag säga att jag hade klockan i ett år innan jag gjorde servicen.
Tycker det känns rimligt, dollarn står ju relativt lågt.

Ytterligare en fråga från min sida, varför kallas de beaters? För att de är håll bara?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En beater är nog olika från person till person. Men för mig är det en klocka som används vid lite hårdare tag eller ja, om man inte är rädd för att det blir ett märke på den. Helt enkelt en klocka jag inte kommer att grina över om den går sönder och en klocka jag har råd att ersätta vid en ev. olycka.

Min beater är en Casio PRG-130 och den är med på fjället, när det ska snickras, brädåkning osv.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
En beater är nog olika från person till person. Men för mig är det en klocka som används vid lite hårdare tag eller ja, om man inte är rädd för att det blir ett märke på den. Helt enkelt en klocka jag inte kommer att grina över om den går sönder och en klocka jag har råd att ersätta vid en ev. olycka.

Min beater är en Casio PRG-130 och den är med på fjället, när det ska snickras, brädåkning osv.

Då har jag lärt mig det också :)
Kanon forum detta!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, då förstod jag inte :(
Ja, det är klart. Nu såg jag att den var såld redan också...
Om du har en iPhone, så kan du ladda ner appen "watch recon". I den kan du lägga in en bevakning så du blir notifierad när det dyker upp annonser som matchar din bevakning. Sen är det bara att bli medlem på det forumet där annonsen ligger och slicka ett PM.

Glöm inte kolla upp säljarens referenser först bara.
 
Jag tycker till skillnad ifrån några här att ebay är väldigt bra för att hitta 6309:eek:r med fin patina. Jag har gjort flera väldigt bra köp av klockor som är i princip original.
 
Topp