• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Superbra nattide, skänka pengar, socialt experiment?

Om alla på detta forum swishar mig ca. 10kr borde jag med lättja kunna köpa mig en finfin Rolex. Se detta lite som ett socialtexperiment, där vi går ihop för att göra gott. Sen att det kan ses som att jag som enskild individ drar nytta av detta?! Ja självklart! Någon lär ju göra det och nog kan vi alla undanvara 10kr ;) och ja, jag kan då bidra med superhärliga wristshots.
Detta är högst valfritt, så som att bidra eller kritisera.

Gör även en superfin lista med allas användarnamn som bidragit till detta.. Nummer till Swish fås i pm. :D
Tagga tagga Serti nu kör vi...

Om detta på något vis bryter emot forumets regler eller liknande, så ber jag om ursäkt.

Mvh
Varför sätter du dig inte utanför Ica och tigger som alla andra ;)

Rätt lamt som "socialt experiment" tycker jag. Känns som du och Sandra mer är lata golddiggers. Någonstans kan man ju tycka att DU ska satsa något i "experimentet" också.

Menar du allvar kan du väl formulera ett mer spännande experiment. Sälj lägenheten och bilen, sluta betala på dina lån, köp ingen mat. Köp sen en riktigt fräsig klocka för miljonerna, alltså något som faktiskt imponerar på KS (inte Rolex alltså). Experimentet kunde ju bestå i att se hur länge KS-andan håller dig flytande. Du får gärna bo hos mig en vecka, jag tar käk och dina löpande kostnader.

Rätt lamt som "socialt experiment" tycker jag. Känns som du och Sandra mer är lata golddiggers. Någonstans kan man ju tycka att DU ska satsa något i "experimentet" också.

Menar du allvar kan du väl formulera ett mer spännande experiment. Sälj lägenheten och bilen, sluta betala på dina lån, köp ingen mat. Köp sen en riktigt fräsig klocka för miljonerna, alltså något som faktiskt imponerar på KS (inte Rolex alltså). Experimentet kunde ju bestå i att se hur länge KS-andan håller dig flytande. Du får gärna bo hos mig en vecka, jag tar käk och dina löpande kostnader.

Lät som en bra ide och tack för erbjudandet om sovplatsen tror sambo och hundar skulle bli mindre nöjda. Detta var som sagt en väldigt ironisk trådstart med "Sandra" som musa. :)

Förstår inte de av er som jämför detta med att tigga utanför ICA.
Jag tror ingen som åker till Sverige från Rumänien för att tigga gör det av anledningen att han eller hon ser det som ett socialt experiment. Det är f:ö fritt att bidra eller att sonika bara avstå.

Förstår inte de av er som jämför detta med att tigga utanför ICA.
Jag tror ingen som åker till Sverige från Rumänien för att tigga gör det av anledningen att han eller hon ser det som ett socialt experiment. Det är f:ö fritt att bidra eller att sonika bara avstå.
Nej, min invändning var just att som "socialt experiment" räknat var det rätt lamt. Ingen twist eller finess, liksom. Det blev "bara" tiggeri av det.

Jag har erbjudit TS mat, bostad och löpande kostnader (är det runt 25:e blir det kanske en del räkningar) om han går med på mitt experiment.

Nej, min invändning var just att som "socialt experiment" räknat var det rätt lamt. Ingen twist eller finess, liksom. Det blev "bara" tiggeri av det.

Jag har erbjudit TS mat, bostad och löpande kostnader (är det runt 25:e blir det kanske en del räkningar) om han går med på mitt experiment.

Det var faktiskt ett väldigt generöst erbjudande. Det vore experimentens klimax. Säljer av allt utan sambos vetskap.
En möjlig 'twist' skulle ju iof kunna vara att @yepsson lovar att så köpa klockan av någon här på forumet.... ?

Thats a deal..

Tillbaka
Topp