• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Superoysterlänk till skx?

J.R

Omega
Hur är kvallen på denna länk? Hur är ändlänkarna? Finns det flera tillverkare/återförsäljare? Vilken sida beställde du ifrån?

Jah... många frågor

Tackar för svar
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hur är kvallen på denna länk? Hur är ändlänkarna? Finns det flera tillverkare/återförsäljare? Vilken sida beställde du ifrån?

Jah... många frågor

Tackar för svar
Tror jag har en som du kan få. PM:a mig så ser vi om jag har rätt länk.

Edit: Ser ut att vara 22mm

image.jpg
 
Senast ändrad:

Molgan

Cartier
Jag hade tidigare en skx007, ja det har väl alla haft? :)
Den levererades på gummi, steeeelt som tusan, fick genomgå kokning etc men det blev aldrig bra.
Så jag köpte ett Oyster, WJeans SuperOyster tror jag det hette, i princip den mest lovordade länken till modellen efter mycket googling, ser mycket bra ut.

På min klocka passade inte länken, inte riktigt, jag gissar att felet inte var Seikos..
Nåväl, lite fint sandpapper och 60 minuter senare så klickade bandstiften som tänkt.

Jag har ingen aning om det var ett måndags ex på länken jag fick, aldrig hört om nått liknande tidigare, bandstiften var nya och inte böjda.
 
  • Like
Reactions: J.R

J.R

Omega
Vad var det som behövde slipas? Mitt tidigare klockmeck har inte gått bra så jag undviker helst sådant:grumpy:

edit: misslyckades med citat @Molgan
 

Molgan

Cartier
Vad var det som behövde slipas? Mitt tidigare klockmeck har inte gått bra så jag undviker helst sådant:grumpy:

edit: misslyckades med citat @Molgan

Om jag nu inte minns fel så "hur hårt jag än tryckte länken mot botten" så nådde inte bandstiften riiiktigt in och "klickade".
Jag har förmodligen bytt armband/länkar osv hur många gånger som helst på en mängd olika klockor åt mig själv, kompisar och bekanta, så jag tror verkligen inte att jag låg till skuld för att den här länken som inte ville passa.

Fint, fint sandpapper på insidan av länk-biten som går mot boetten så efter lite hantverk så passade den just fine.
 
  • Like
Reactions: J.R

J.R

Omega
Betydlig skillnad i pris vad jag kan sen, vad får man för de extra 500 kronorna som ett "wjeans" band kostar?;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan intyga även jag att kvaliteten på strapcodes super oyster är alldeles utmärkt. Stooooooor skillnad mot SKX originallänk om man säger...
 
Kom på att det är från Strapcode jag handlade och är som sagt mkt nöjd! Hade dock också problem med att få på länken på ena sidan då den inte vill "in" (hmm) men tog den till en urmakare som fixade det på några sekunder :D
 
  • Like
Reactions: J.R

Blackmore

Panerai
Köpte ett Superoyster från Strapcode tidigare i somras. Perfekt passform, riktigt bra. Mitt enda klagomål är väl att spännet inte riktigt höll samma klass. Men hellre att spännet är av något sämre kvalitét än ändlänkarna och resten av länken.
 
Topp