• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Surt...

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite besviken idag när jag lämnade in min klocka för byte av glas bara för att få konstaterat att glaset som köptes från eBay (specifikt för denna modell enligt säljaren) inte passade. Fick även lära mig att glaset var just gjort av glas och inte plast som jag trodde.

Någon som vet ifall man kan minska diametern med ca 0.3mm på ett plastglas? Eller som sitter på ett glas som funkar till 6139-7002 hojta till. Annars är det väll bara bita i det sura äpplet och klicka hem ett nytt från annan säljare (betydligt dyrare, men kanske också finns en orsak till det får man hoppas)...

image.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Om diametern ska minskad där det senare inte kommer att synas skulle jag satt mig med en nagelfil och försiktigt filat runt hela glaset tills det passar. 0.3mm är inte myckett och finns där bara en packning så borde det väl bli tätt kan man tycka?
 

Mattan

Panerai
Beställde ett glas till min pogue på ebay. Lämnade in till verkmästarna i gbg för att få det bytt.Det visade sig att det inte passade alls men dom hade beställt hem ett nytt på eget bevåg och det passade perfekt:) Så ebay är lurigt även om man är noga med att beställa till rätt klocka.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Beställde ett glas till min pogue på ebay. Lämnade in till verkmästarna i gbg för att få det bytt.Det visade sig att det inte passade alls men dom hade beställt hem ett nytt på eget bevåg och det passade perfekt:) Så ebay är lurigt även om man är noga med att beställa till rätt klocka.

Jo kände det var en chansning, hade jag vetat att glaset inte var plast på min hade jag nog slått till på det dyrare istället. Tror det ska funka men ska kolla med en urmakare i närliggande stad innan för att se om de kan fixa fram ett, de har mer kontakter och möjligheter att laga äldre ur än den jag var hos (som dock är helt okej med snabb service :) )
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Vet hur det känns. Du har åtminstone kunnat få ett passande glas från urmakaren vilket inte är så i mitt fall...
Letat glas bland Sveriges urmakare utan framgång, får bli utomlands :/
 

falten

Cartier
Går du till en välsorterad urmakare borde denne kunna smacka dit ett nytt plastglas billigt. Tex farfars klocka i sthlm... Surt när man köper grisen! Lycka till!
 
Topp