• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svacka i Rolex-efterfrågan?

Många är tveksamma till det jag såg, vilket tyder på att det då var något ännu ovanligt.

Jag kan ju inte lova att klockorna inte var bokade, men då skulle det ju vara en konstig praxis att ha dem i skylten med priser. Jag är inte heller världens största Rolex kännare, men nog tyckte jag det såg ut som Sub Date och Batman vid min snabba titt.

Om mitt tips leder till köp från någon på forumet får ni gärna dela med er!

OK, gärna eftersom du ber så snällt!
Säsong 2 är ute nu!
https://www.svtplay.se/video/10738795/uti-bogda/uti-bogda-sasong-1-avsnitt-1
Inte bara hembränt som säljs "uti bygda"!

Nej

OK! För butik se ovan.

Så verkar dock vara fallet, jag frågade inte hur länge de legat i montern.

:)

Jag såg faktiskt även en äkta fladdermus för några veckor sedan, satt och hängde på ett bord, den såg riktigt äcklig ut, men samtidigt riktigt tuff. Otroligt tunna vassa klor.

Se ovan. Ja, jag funderade på att köpa båda själv, men jag orkar inte hålla på med fler privatförsäljningar bara för att tjäna några tusen. Så jag tänkte jag kunde tipsa om det på klocksnack, jag hade dock väntat mig lite mer positiv ton i tråden.

Jag har, med anledning av flera av dina poster, svårt att se hur ett forum som KS kan vara intressant för dig?

Många är tveksamma till det jag såg, vilket tyder på att det då var något ännu ovanligt.

Jag kan ju inte lova att klockorna inte var bokade, men då skulle det ju vara en konstig praxis att ha dem i skylten med priser. Jag är inte heller världens största Rolex kännare, men nog tyckte jag det såg ut som Sub Date och Batman vid min snabba titt.

Säsong 2 är ute nu!

Nej

OK! För butik se ovan.

Jag såg faktiskt även en äkta fladdermus för några veckor sedan, satt och hängde på ett bord, den såg riktigt äcklig ut, men samtidigt riktigt tuff. Otroligt tunna vassa klor.

Se ovan. Ja, jag funderade på att köpa båda själv, men jag orkar inte hålla på med fler privatförsäljningar bara för att tjäna några tusen. Så jag tänkte jag kunde tipsa om det på klocksnack, jag hade dock väntat mig lite mer positiv ton i tråden.
Men du har väl inte sagt i vilken butik de finns eller, kanske ute efter hittelön. :)

Säsong 2 är ute nu!

Nej

OK! För butik se ovan.

Vadå tipsa? Dåligt tips om du inte säger vad du såg dem.

Vad är syften med en tråd som denna?
4AF0814A-60E6-45EB-8DA5-4EB038EE5CF8.jpeg

• Like
Reactions: Zee
Mailade Skövde för 3-4v sedan för att köa på en 114060. Idag kom den in.
Bergströms sa 1år när jag kollade med dom. Tyvärr har jag redan lagt handpenning på en i Palma som jag hämtar om en vecka så den i Skövde finns om någon vill hugga!

Tycker allt jag hör och ser är väntetider, stängda kölistor samt dåligt utbud generellt hos AD

Givetvis bara på de riktigt populära modellerna så att efterfrågan sviktar på nytt är jag väldigt tveksam till

Då är det snarare i så fall att de strypt tillgången i väntan på kommande prishöjningar

med väntetider och brist på klockor, hur ser framtida väntetider ut för service och reservdelar?
Jag har inte haft Rolex sen 2014 men redan då pratades det om att antalet Rolex urmakare inte räcker till för att matcha den höga försäljningssiffran? ska köpa en 116622, antar att iaf den är lättare att få tag i.

Min upplevelse är att efterfrågan råder det ingen brist på.. Däremot känns det som att Rolex stryper leveransen av framför allt sportmodellerna.. Har snackat med samtliga AD i Stockholm (även studsat in i butiker i London och Italien nyligen) och deras berättelse, sann eller falsk, är att deras tillgång av modellerna minskat det senaste året och att prognosen ser ungefär likadan ut den närmsta tiden..

Besökte två AD under gårdagen. Samtligta sportrollar i stål var slutsålda. 114060 låg på 6-12 månaders väntetid och 116610LN låg på minimum 12 månader.

Min upplevelse är att efterfrågan råder det ingen brist på.. Däremot känns det som att Rolex stryper leveransen av framför allt sportmodellerna.. Har snackat med samtliga AD i Stockholm (även studsat in i butiker i London och Italien nyligen) och deras berättelse, sann eller falsk, är att deras tillgång av modellerna minskat det senaste året och att prognosen ser ungefär likadan ut den närmsta tiden..
Kan det vara anpassning till den allmänna försäljningsnedgången marknaden upplevt, eller är det ett positionerande inför en kommande prishöjning?

Knapphet -> ökad attraktivitet -> höjda priser

Resultaträkning bygger mer på stora marginaler än kvantitet.

Klassiskt, Rolex.

Tillbaka
Topp