• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svagaste länken...

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag hade hoppats på att inte behöva svara på den frågan... Jag vet inte, försökte få av en men vågade inte lägga kraft. De är förmodligen låsta med klister.


Hehe. Får ge det ett försök. Det är ju en förutsättning för att kunna polera dem. Kan säkert bli rätt snyggt då det matchar den polerade "ramen" som håller glaset på plats.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Det är en tjock dam, nästan dubbelt så tjock jämfört Santosen, ca 12mm. Den är något topptung, men rätt cool och udda, så den lär stanna. Dock sugen på en blå tavla...

Cartierlänken är väldigt skön, likaså den nitade oysterlänken. Håller nog de två högst, medan OQ-länken är snygg att titta på, även om den också sitter rätt bra.



Tack! Bra fråga, inte reflekterat över i fall de varit polerade. Länken är borstad, men det är svårt att avgöra på produktbilder om de ska vara polerade...

vänta vänta - OQ har ju den absolut skönaste länken. tycker du den är för topptung Aurum??
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
vänta vänta - OQ har ju den absolut skönaste länken. tycker du den är för topptung Aurum??

Absolut skön, men de andra två smiter åt jäkligt trevligt kring handleden. OQ-länken är rätt brutal...

image.jpg
 

Weberg

Audemars
Särskilt som din avatar bär exakt en sådan; svart OQ 17000...

Min avatar? Det är ju jag! För länge sedan. På Mount Everest. Och det är jättekallt.

Skämt åsido. Du kan alltså se att det är en 17000? Imponerande måste jag säga. Jag ser bara att det är en OQ, men längre än så sträcker sig inte min Rolle-expertis.
 
Topp