• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarstider C24

Har ställt lite frågor till några olika handlare på Chrono 24 kring begagnade klockor som jag är intresserad av. Nu har det gått ett antal dagar utan svar och jag börjar bli lite fundersam hur jag ska se på situationen. Vad är era erfarenheter, vad får man räkna med för svarstider, är det så att om man inte får ett snabbt svar får man inget alls?
 

Zandibar

Cartier
De flesta är väl inte så aktiva och inte heller bra på engelska. Det beror på helt vem du frågar. En välrenommerad handlare som till exempel Juwelier Brugger svarar på bara några min.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har ställt lite frågor till några olika handlare på Chrono 24 kring begagnade klockor som jag är intresserad av. Nu har det gått ett antal dagar utan svar och jag börjar bli lite fundersam hur jag ska se på situationen. Vad är era erfarenheter, vad får man räkna med för svarstider, är det så att om man inte får ett snabbt svar får man inget alls?
Som säljare får du ett mail så fort någon använt deras kontaktformulär och kan sedan enkelt svara via deras plattform.

Passar på att kapa tråden lite halvsnyggt för att få spy lite galla över deras egen support.
Fick vänta mer än en månad på att det skulle godkänna mig för ett klientmedelskonto utan att de kunde förklara varför det tagit sån tid.
 

Bottega

Cartier
Också fått svar direkt samtliga gånger jag har mailat. Mitt tips är att ta upp luren och ringa upp handlarna istället.
 
Också fått svar direkt samtliga gånger jag har mailat. Mitt tips är att ta upp luren och ringa upp handlarna istället.
Om jag ska gå vidare med dessa handlare så får det nog bli så. Jag har inte ställt speciellt många eller komplicerade frågor så det känns inte som att det borde ta flera dagar att svara. Vet inte hur stor språkfaktorn är, rör sig om italienska samt tyska handlare.
 

RBJSWE

Cartier
Jag får aldrig svar av tyska handlare, alltid av italienska. Av någon anledning. Underlaget i denna studie är dock inte jättestort.
 

Ola G

Cartier
Mellan 1 och 7 dagar är min erfarenhet
Sen beror det nog lite på hur man uttrycker sig och om de anar en affär eller ej´
Med vänlig hälsning
Ola G
 
Har nu fått svar från en av de tyska handlarna. Intressant att notera att de i annonsen säger att papper o box ingår (enbart text ej bild) men i svaret säger att det inte ingår. Man kanske inte kan lita på texten i annonsen om box o cert inte är med på bild?
 

sjostedt

Breitling
Jag har "messat" med lite olika säljare i Italien och Spanien, tycker att det har gått väldigt smidigt, snabba, raka svar. Jag har dock bara varit i kontakt med säljare som är trusted etc.
 
Topp