niclashill
Silver
Intressant, jag var mest inne på svart förut, men mer vitt nu. Men - som sagt - båda är vinnare.Jag var inne på vit tidigare men har alltmer glidit mot svart. Men de är jäkligt snygga båda två.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant, jag var mest inne på svart förut, men mer vitt nu. Men - som sagt - båda är vinnare.Jag var inne på vit tidigare men har alltmer glidit mot svart. Men de är jäkligt snygga båda två.
Precis så.Jag har hela tiden tyckt att vit var finast. Känner nu att med en viss klädstil blir det lite stockholmstekare till sommaren. Svart blir lite mer "toolig" och ligger mer i linje med vad klockan är till för på något sätt. Samtigt är den vita riktigt Fin![]()
Och jag tycker precis tvärt om![]()
Varför välja....
Helt seriöst så svart 16570 och vit 216570
Höstfint!Svart förstås, titta på bilden så förstår ni ....![]()
Ca en tredjedel svart, resten vit. Verkar vara konsensus. (Nedan Rolex Forums)![]()
Ja, ligger nog något i det. Den vita känns mer unik i ett hav av mörka tavlor.Kan det vara så att många som köper Ep II redan har en annan svarttavlad klocka (eller rolle). Varken klocksnack eller TRF kryllar av OWG-folk varför omröstningen ser ut den som gör.
Vittavlad explorer känns som ett väldigt bra komplement om man har en, två eller fler andra klockor.
När du säger det, tänkte inte på det själv men tror du mycket väl kan ha rätt där.Kan det vara så att många som köper Ep II redan har en annan svarttavlad klocka (eller rolle). Varken klocksnack eller TRF kryllar av OWG-folk varför omröstningen ser ut den som gör.
Vittavlad explorer känns som ett väldigt bra komplement om man har en, två eller fler andra klockor.
När du säger det, tänkte inte på det själv men tror du mycket väl kan ha rätt där.
Är det någon klocka man ska ha två tavlor till är det denna, precis som jag själv hade när jag ägde 216570. Vit på sommarhalvåret och svart övrig tid. Kostnaderna kopplade till inköp av extra tavla och byten då och då är ringa i sammanhanget.
Den är alldeles för bra för att ha antingen eller när man kan ha båda; helt enkelt en no brainer..
Nupp, bara att lämna in för byte när så önskas.Får man byta "hur mycket man vill". Det ställs inga krav på fullservice eller så?
Jag har inte bytt tavla på en Explorer men på andra klockor (bland annat Rolex) och det är bara att byta på, det kostar så klart och kan ta lite tid men har aldrig hört något om att den måste få service för att byta tavla.Får man byta "hur mycket man vill". Det ställs inga krav på fullservice eller så?
Nupp, bara att lämna in för byte när så önskas.
Jag har inte bytt tavla på en Explorer men på andra klockor (bland annat Rolex) och det är bara att byta på, det kostar så klart och kan ta lite tid men har aldrig hört något om att den måste få service för att byta tavla.
För en del klockor kan det dock vara så att man måste ha nya vissare vid varje tavelbyte för att visarna trycks på och inte går att återanvändas (någon med mera kunskaper om det får förklara bättre) Men så är det inte på den klockan vi diskuterar. Sedan kan det även vara så (men det gäller inte Explorer eftersom den inte finns i ädelmetall ) att tavlor till guld eller platina modeller från Rolex inte får köpas löst och AD kommer säga nej till att sätta in en på en stål modell. Men det är ett helt annat ämne en vad vi diskuterar nu.