• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svart/mörk lysmassa?

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Antar att det finns en tråd som behandlar detta men jag har sökt och sökt. Peka mig gärna i rätt riktning om det finns därute.

Jag söker exempel på klockor med svart lysmassa, gärna på vit/ljus tavla och gärna som lyser blåare än grönt när den är laddad.
Det finns ju helsvarta tavlor tex dark side of the moon men ont om vita.

omega-speedmaster-moonwatch-31192445101005-l_600x.png
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har några. Dels hade jag en Eterna Kontiki men den har min bror tjatat till sig. Den har svart lume i visare och index.
IMG_1953.jpeg


Sedan har jag en annan Super Kontiki Black med svart lume;
IMG_1949.jpeg


Och till sist har jag en Alpina Extreme Diver All Black. Den hade lustigt nog ingen lume på visarna när jag ropade in den. Här en lume bild innan lumade visare
IMG_1952.jpeg


Efter lite tester och funderande fick jag och urmakaren till en svart blandning baserad på super luminova. Den lyser dock inte lika bra som vit, det gör ingen av dessa tre.
IMG_1954.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag har några. Dels hade jag en Eterna Kontiki men den har min bror tjatat till sig. Den har svart lume i visare och index.
IMG_1953.jpeg


Sedan har jag en annan Super Kontiki Black med svart lume;
IMG_1949.jpeg


Och till sist har jag en Alpina Extreme Diver All Black. Den hade lustigt nog ingen lume på visarna när jag ropade in den. Här en lume bild innan lumade visare
IMG_1952.jpeg


Efter lite tester och funderande fick jag och urmakaren till en svart blandning baserad på super luminova. Den lyser dock inte lika bra som vit, det gör ingen av dessa tre.
IMG_1954.jpeg
Toppen, tack! Gillade färgen på ringen på sista. Har en ide om att fixa en klocka där urtavlan är vit och att lumen är "hemlig" så att säga. Behöver inte vara jättestark men ändå funka i totalmörker
 
Topp