• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svindlet gjennom tradera!

henrik hansen

Breitling
Hei. Jeg Kjøpte en omega gullklokke gjennom trader dag. Da ble jeg satt i kontakt med en Christer Weber, som krevde betaling per bankoverføring. Han satte meg deretter gikk kontakt med Sin send Thomas Weber jeg pratet mye med han både mail og Facebook og vi ble enige om å gjøre bytte ossimellom jeg måtte sende først som en trygghet for han. Det er stort det er blindt på og har siden ikke hørt fra ham dette er flere måneder siden.


Om noen blir tilbudt disse gjenstandene fra christer weber , thomas "auctionhunter" weber , eller annelie weber... Tilhører de meg.


Om noen bor i helsingborg og synes svindlere er like awful som meg, utloves 10.000,- i dusør for å gjenskaffe tingene jeg er frastjelt.
image.png
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

henrik hansen

Breitling
Hei. De legger på.. Jeg har han på facebook, og har hans hjemmeadresse.. Alt..og alt er på sort hvitt. Men politiet mener det ikke er en sak for dem, og det svenske politiet vil ikke ta imot anmeldelse fra meg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Märkligt att polisen i Sverige inte vill ta emot din anmälan, men anmälan kanske behöver göras i landet där man bor.

Var det en Tradera auktion? Vad säger Tradera om saken?
 

henrik hansen

Breitling
Loggen fea tradera:


Sebastian
Jag förstår, om du betalar pengar till en person och denna slutar att svara dig så måste du göra en polisanmälan, då kommer polisen att kontakta oss och vi ger ut de uppgifter om personen till polisen i Danmark.
Finns det något mer jag kan hjälpa dig med, eller känner du dig nöjd så?
henrik uggedal hansen
Ok. Er helsingborg i danmark?
Sebastian
Nej! Polisen i Danmark och Sverige har bra kontakt så du kan gå till polisen i Danmark så samarbetar de med polisen i Sverige för att lösa brottet!
henrik uggedal hansen
Hvorfor skal jeg kontakte d
ansk politi? har de special internet agentst?
Sebastian
Du skall kontakta dansk polis om du anser att ett brott har begåtts Henrik, som jag förstod det så hade du betalat pengar men inte fått någon vara av en privatperson?
6:00 pm
henrik uggedal hansen
Hvordan er kontakten med norsk og svensk politi da kis?
Sebastian
Jaha! Du bor i Norge!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Först och främst; Tråkigt och hoppas det löser sig!

1: Jag hänger inte med riktigt. Du har alltså skickat klockor och pengar till honom i utbyte mot en klocka han sålt på tradera? Kan man ens göra så via tradera eller är det flera affärer som skett parallellt?

2: Du är alltså Jon Henrik?
3: Du har adress och namn?
4: Du utfäster 10000kr i "hittelön" för dina grejer? Det kanske inte är jättebra att skriva det på nätet i och med att det kan uppmuntra till brott.
5: Menar du att varken svenska polisen eller norska polisen tar emot din anmälan?
 

N.Bathes

Cartier
Detta borde vara ganska lätt att lösa så jag förstår inte riktigt.
Låter ju självklart att polisen tar emot en anmälan.
Eller skall dom säga
Tyvärr är du inte från vårt land så vi vägrar ta upp en anmälan? Nej!!
Så Tradera vet jag Samarbetar i dessa frågor speciellt om man har en polisanmälan att referera till.
Bedragaren har ju lämnat kontaktuppgifter mm till Tradera. Sen har han ju ett kontonummer på banken tydligen och där finns ju person nummer mm mm. Så lämna detta till polisen och eller en jurist/advokat så borde det lösa sig.
 

tdn-dk

Panerai
Jeg har haft samme oplevelse med hans son Thomas, blev tilbudt en masse Omega klockar och betalte for en ved bankoverföring. der kom ingen klockar. Jeg kontaktede Christer Weber ved telefon, och fortalte at der ikke skete noget, han kontaktede Thomas och jeg fik mine penge igen innom nogla dage.
 

JohnDoe

Rolex
Tyvärr är tradera ett paradis för kriminella och polisen skiter fullständigt i bedrägerier. De är upptagna med att fika.
 
Topp