• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch blir smarta

pederr

Cartier
Såg DI-artikeln om att Swatch Group ska börja implementera smartwatch-teknologi in Swatchklockorna:
http://www.di.se/artiklar/2016/3/10/swatch-satsar-pa-smart-teknik-i-de-billigaste-klockorna/
I artikeln står att att de gör det i sina billigare klockor innan de tar steget vidare till Premiumsegmentet. WSJ-artikeln är något mer nyanserad, där det står att de inför teknologin i Swatchklockor innan de ÖVERVÄGER att göra det i dyrare märken. Undrar vad framtiden kommer att visa?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Breitling har ju gjort det med sin B55 som jag har för mig kostar runt 70-80K och frågan är hur den har mottagits/sålts?
Finns det verkligen någon framtid för ur dyrare än säg 20.000:- med "smart"-teknologi?
Jag är väldigt skeptisk.
 

pederr

Cartier
Resonerar på liknande sätt. Det kanske är naturlig utveckling för digitalklockor och modeller såsom Tissots Touchfamilj, men i övrigt - skeptisk.
 
Topp