• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Swatch Group nato alternativ

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5317.JPG
IMG_9291.JPG
IMG_9292.JPG
IMG_9293.JPG

Swatch Group har ju gjort det till en grej att sälja dyra naton, vissa av dessa är med öglor i tyg.

Jag är sugen på att testa men har inte lust att lägga 2 papp på ett nato. Så... någon som vet något billigare alternativ?

Förse random skomakare med material och en ritning.. ?!
Skulle kunna bli mkt bra, inte säkert det blir mkt billigare dock :)

Mycket snyggt, ser proffsigt ut. Går det att göra öglorna snävare så hade det förhöjt utseendet lite till, enligt mig.

Mycket snyggt, ser proffsigt ut. Går det att göra öglorna snävare så hade det förhöjt utseendet lite till, enligt mig.
Håller med men vet inte om det skulle funka i praktiken. Blir det för tight så får inte dubbelvikning plats. Har beställt hem ett gäng band men med samma storlek på looparna, dock i annat material.

Får se hur det blir med de delarna men jag är väldigt nöjd för stunden.

Som jag letat efter bomullsnato! Måste nästan testas. Men ja visst känns 300 bagis för en tygbit lite saftigt. Ja jag e snål haha :hilarious:
Tänkte bygga ett gäng. Har inte räknat ut totalen än men tror jag kommer hamna under 300kr/st i alla fall. Bygger däremot på sämre nato, detta är ju Zuludiver, dyrt men kanonbra. Inte bomul, nylon.

Håller med men vet inte om det skulle funka i praktiken. Blir det för tight så får inte dubbelvikning plats. Har beställt hem ett gäng band men med samma storlek på looparna, dock i annat material.

Får se hur det blir med de delarna men jag är väldigt nöjd för stunden.
Aha.
Spännet var snyggt, lite Panerai-stuk över det. Det ser mer rejält ut än ett vanligt natoband-spänne i alla fall.

Tillbaka
Topp